قیمت طلا و آهن
قیمت ارز
قیمت خودرو
شاخص بورس اوراق بهادار
وب لوکس
باشگاه کیواسپرت افق
باشگاه کیواسپرت افق
باشگاه کیواسپرت افق
باشگاه کیواسپرت افق
باشگاه کیواسپرت افق
تاریخ انتشار: ژانویه 8th, 2016 | 19:08 ب.ظ| كد خبر: 1439
تولید بیش از ۱۵۰هزار تن چغندر قند در کشت و صنعت مغان
تولید بیش از ۱۵۰هزار تن چغندر قند در کشت و صنعت مغان مدیر عامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان از استحصال افزون بر ۱۵۰هزار تن محصول چغندر قند غده ای از اراضی این شرکت خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مغان رسا، اروجعلی محمدی در حاشیه بازدید از مراکز برداشت محصول چغندرقند، افزود: امسال بالغ بر دو هزار و ۷۰۰هکتار از زمین های زراعی شرکت کشت و صنعت مغان و بخش خصوصی باهمکاری زارعین منطقه به زراعت چغندر قند اختصاص یافته است.

وی میزان استحصال محصول چغندر در سال زراعی گذشته را با ۱۰ تن افزایش در هر هکتار نسبت به سال ما قبل، حدود ۸۳هزار تن ذکر کرد و گفت: این رقم با تلاش و کوشش مضاعف کارشناسان و کارگران در سال جاری به ۱۵۰هزار تن رسیده است.

وی با بیان اینکه هدف گذاری ما رساندن رقم تولید به مرز ۲۵۰هزار تن است ، ابراز امیدواری کرد شرکت در سال های آتی با بهره گیری بهینه از امکانات و ظرفیت ها و اجرای برنامه های مدون به این هدف نایل شود.

وی با اظهار رضایت از روند برداشت چغندرقند و وضعیت تولید، نسبت به پرداخت به موقع مطالبات کشاورزان و چغندرکاران تاکید کرد .

وی با بیان اینکه آمادگی لازم برای خرید محصول چغندر قند از کشاورزان در این شرکت وجود دارد، گفت : امسال با کار و تلاش شبانه روزی همکاران حوزه زراعت گام‌های موثری را در کشت چغندر قند برداشتیم.

وی کشت این محصول پرارزش را برای زمین زراعی بسیار مفید و پراهمیت دانست وافزود : کشت محصول چغندر قند موجب بهبود خاک زراعی ، صرفه جویی در مصرف آب و افزایش راندمان محصولات زراعی بعداز برداشت محصول چغندرقند می‌شود.

وی از مسئولان استان و شهرستان خواست تا با برنامه ریزی مناسب و آگاه سازی کشاورزان منطقه در توسعه کشت محصول چغندرقند به عنوان یکی از محصولات استرا‍‍تژیک وپر درآمد، تلاش کنند.

وی با بیان اینکه درموقع برداشت محصول چغندرقند از افراد بومی منطقه استفاده می‌شود اضافه کرد : کشت چغندر قند در امر اشتغالزایی منطقه نیز نقش مهمی داشته به طوری که به صورت مستقیم و غیر مستقیم موجب اشتغالزایی بیش از دو هزار نفر از افراد منطقه می شود.

او از تولید شکرمرغوب، استاندارد و باکیفیت در کارخانه قند خبر داد و بیان کرد: محصول تولید شده در این کارخانه به دلیل کیفیت بالا از شهرت ملی و فراملی برخوردار است .

او، بیان کرد: در این کارخانه علاوه بر شکر، محصولات جانبی، نظیر تفاله تر ، خشک و ملاس تولید و برای مصارف دامی خود شرکت و دامداران منطقه مورد استفاده قرار می گیرد.

به گفته وی، کارخانه قند مغان به عنوان یکی از واحدهای صنعتی مهم کشت و صنعت و دامپروری مغان در زمینی به مساحت ۴۳هکتار احداث شده و با ظرفیت اسمی پنج هزار تن در روز و ۵۰۰ هزارتن در سال، فعالیت می کند.
شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان در پارس آباد، با داشتن اراضی وسیع کشاورزی ، دو هزار و ۶۰۰ هکتار باغ های میوه ، مجتمع بزرگ دامپروری ، کارخانه های قند ، لبنیات ، فرآوری میوه و چند واحد تولیدی دیگر یکی از شرکت های منحصر به فرد کشور است.

جدیدترین
پر بازدیدترین
نظرسنجی
  • طراحی سایت را چگونه ارزیابی می کنید

    • خیلی خوب (71%)
    • خوب (24%)
    • ضعیف (3%)
    • متوسط (2%)

    جمع آرا: 505

    Loading ... Loading ...