قیمت طلا و آهن
قیمت ارز
قیمت خودرو
شاخص بورس اوراق بهادار
وب لوکس
باشگاه کیواسپرت افق
باشگاه کیواسپرت افق
باشگاه کیواسپرت افق
باشگاه کیواسپرت افق
باشگاه کیواسپرت افق
تاریخ انتشار: ژانویه 6th, 2016 | 17:36 ب.ظ| كد خبر: 1391
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل:
الگوی کشت در اردبیل در حال تغییر تدریجی است/ایجادمجتمع گلخانه ای در پارس آباد
الگوی کشت در اردبیل در حال تغییر تدریجی است/ایجادمجتمع گلخانه ای در پارس آباد رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: به تدریج شاهد تغییر الگوی کشت در استان اردبیل هستیم تا کشت محصولات جدید رونق بگیرد.

به گزارش مغان رسا، عدیل سروی عصر امروز در نشست با تولیدکنندگان نمونه بخش کشاورزی در اردبیل اظهار کرد: حفاظت از اراضی کشاورزی برای سازمان جهاد کشاورزی استان از اولویت‌های اساسی محسوب می‌شود چرا که باید از این اراضی محافظت کنیم و اگر ساخت‌و ساز در این مناطق صورت بگیرد به طور قطع خاک منطقه مورد نظر برای کشاورزی فرسوده شده و سالیان زیادی برای احیای دوباره آن خاک زمان لازم است.

وی بیان کرد: به منظور تولید محصولات کشاورزی با ارزش و کیفیت بالا در استان اردبیل کمیته‌های تدوین الگوی کشت در شهرستان‌های استان تشکیل شده و برنامه‌های کشاورزی مناسبی با توجه به شرایط هر شهرستان تهیه و تدوین شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل در مورد فعالیت‌ها در حوزه گیاهان دارویی افزود: در ابتدا حدود ۵۶ گونه گیاه دارویی در استان اردبیل شناسایی شده بود که با همکاری بخش‌های مختلف هم‌اکنون این آمار به ۱۵۰ گونه گیاهی افزایش یافته است که این گیاهان دارویی از ارزش بسیار بالایی برخوردار بوده و می‌توانیم از آن‌ها برای صادرات نیز استفاده کنیم.

رئیس سازمان  جهاد کشاورزی استان اردبیل تصریح کرد: طرح تدوین الگوی کشت از برنامه‌های حائز اهمیت وزارت جهاد کشاورزی است که در استان اردبیل نیز حرکت‌های قابل قبولی در این زمینه انجام شده و شاهد احداث یک مجتمع گلخانه‌ای در شهرستان بیله‌سوار هستیم که فاز نخست آن دهه فجر امسال افتتاح می‌شود.

 وی در پایان سخنان خود افزود: دو مجتمع گلخانه‌ای دیگر در شهرستان‌های کوثر و پارس‌آباد در حال حاضر در دست اجرا و احداث است که در این دو طرح نیز سرمایه‌گذاری مناسبی انجام شده و در تلاش هستیم تا در مدت زمان کمتر شاهد بهره‌برداری از این دو طرح بزرگ در استان باشیم.

 

 

منبع : فارس

جدیدترین
پر بازدیدترین
نظرسنجی
  • طراحی سایت را چگونه ارزیابی می کنید

    • خیلی خوب (71%)
    • خوب (24%)
    • ضعیف (3%)
    • متوسط (2%)

    جمع آرا: 505

    Loading ... Loading ...