قیمت طلا و آهن
قیمت ارز
قیمت خودرو
شاخص بورس اوراق بهادار
وب لوکس
باشگاه کیواسپرت افق
باشگاه کیواسپرت افق
باشگاه کیواسپرت افق
باشگاه کیواسپرت افق
باشگاه کیواسپرت افق
تاریخ انتشار: آگوست 11th, 2016 | 18:39 ب.ظ| كد خبر: 4287
سفیر ایران در جمهوری آذربایجان مطرح کرد:
افتتاح خط آهن نخجوان – مشهد تا پاییز ۹۵
افتتاح خط آهن نخجوان – مشهد تا پاییز ۹۵ سفیر ایران در جمهوری آذربایجان، پرواز مشهد – باکو را موجب افزایش گردشگران سلامت آذربایجان عنوان کرد و از افتتاح خط آهن نخجوان – تبریز- مشهد تا پایان ماه سپتامبر(آخر پاییز) سالجاری خبر داد.
به گزارش مغان رسا ، محسن پاک آئین در مراسم افتتاحیه پرواز مشهد – باکو که عصر دیروز در فرودگاه هاشمی نژاد برگزار شد گفت: شیعیان آذربایجان شیفته و شایق به زیارت امامان معصوم مخصوصاً حضرت علی ابن موسی‌الرضا(ع) هستند و از آن‌جهت بهترین مقام معنوی آنان واژه مشهدی در برخی از اسامی آن‌هاست.
وی بابیان اینکه سفر استاندار در سال گذشته نقطه افتتاح پرواز مشهد – باکو بوده است، افزود: سفر اتباع آذربایجان می‌تواند از منظر اقتصادی، زیارتی، گردشگری و به‌ویژه درمانی مهم باشد.
پاک آئین از آمادگی همکاری فعالان اقتصادی آذربایجان خبر داد و تصریح کرد: با افتتاح این پرواز شاهد مراجعه و معالجه بیماران آذربایجانی خواهیم بود.
وی در پایان از افتتاح خط آهن نخجوان – مشهد خبر داد و خاطرنشان کرد: امیدواریم تا پایان ماه سپتامبر خط آهن مشهد – تبریز – نخجوان افتتاح شود تا مردم نخجوان هم بتوانند به زیارت حضرت علی ابن موسی‌الرضا(ع) مشرف شوند.
همچنین نماینده مجلس آذربایجان افتتاح پرواز مشهد – باکو را اتفاقی بزرگ در روابط ایران و آذربایجان عنوان کرد و گفت: این پرواز علاوه بر اینکه سفر زیارتی خواهد بود امکانات جدیدی را در زمینه‌های علمی، فرهنگی و اقتصادی به همراه خواهد داشت.
آیدین رضازاده بابیان اینکه این همکاری‌ها متقابل خواهد بود، افزود: سفر رئیس‌جمهور ایران به آذربایجان با ۶ سند همکاری پراهمیت و تاریخی بوده است و موضع ایران در برابر حمایت از تمامیت ارضی کشور آذربایجان بسیار حائز اهمیت است.
 وی در پایان خاطرنشان کرد: مذاکرات سه‌جانبه ایران – آذربایجان و روسیه برای آذربایجان اهمیت فراوانی دارد.

جدیدترین
پر بازدیدترین
نظرسنجی
  • طراحی سایت را چگونه ارزیابی می کنید

    • خیلی خوب (71%)
    • خوب (24%)
    • ضعیف (3%)
    • متوسط (2%)

    جمع آرا: 505

    Loading ... Loading ...