قیمت طلا و آهن
قیمت ارز
قیمت خودرو
شاخص بورس اوراق بهادار
وب لوکس
باشگاه کیواسپرت افق
باشگاه کیواسپرت افق
باشگاه کیواسپرت افق
باشگاه کیواسپرت افق
باشگاه کیواسپرت افق
تاریخ انتشار: دسامبر 14th, 2015 | 06:35 ق.ظ| كد خبر: 630
بیانیه مجمع نمایندگان استان اردبیل در خصوص حادثه نارداران
بیانیه مجمع نمایندگان استان اردبیل در خصوص حادثه نارداران مجمع نمایندگان استان اردبیل طی بیانیه ای جنایت دولت آذربایجان علیه شیعیان در نارداران این کشور را محکوم کردند.

ه گزارش مغان رسا، در این بیانیه آمده است: مجمع نمایندگان استان اردبیل ضمن محکوم کردن آمران و عاملان جنایت اخیر و اهانت به عزاداران حسینی و جلوگیری از اجرای مراسمات دینی حمایت قاطع خویش از شیعیان و مسلمانان جهان و بویژه برادران آذربایجانی خویش اعلام می دارد.

مجمع نمایندگان استان اردبیل با ابراز تاسف در خصوص حوادث دو هفته اخیر در جمهوری آذربایجان که منجر به کشته و زخمی شدن تعدادی از مردم گردید و با توجه به اینکه رسانه های رسمی و حتی نمایندگان مجلس ملی این کشور به جای اینکه به فکر حل فصل مسایل پیش آمده در فضای منطقی و توام با آرامش باشند، در اظهار نظرهای غیرمسئولانه و متاسفانه القا شده از سوی محور صهیونیستی-وهابی، انگشت اتهام خود را به سوی جمهوری اسلامی ایران نشانه رفته و مقدسات دینی اسلامی و شیعی را مورد هتک حرمت و هجمه قرار داده اند، لازم دید تا نکاتی را برای تنویر افکار عمومی به شرح زیر منتشر سازد:

۱- مجمع نمایندگان استان اردبیل ضمن محکوم کردن آمران و عاملان جنایت اخیر و اهانت به عزاداران حسینی و جلوگیری از اجرای مراسمات دینی حمایت قاطع خویش از شیعیان و مسلمانان جهان و بویژه برادران آذربایجانی خویش اعلام می دارد.

۲- سیاست جمهوری اسلامی ایران در قبال تمام کشورها همواره اولا رعایت حسن هم‌جواری و تعامل دوستانه و در ثانی عدم دخالت در امور داخلی بوده است.

۳- اتفاقا در خصوص جمهوری آذربایجان هم در سطح دولت و هم در خصوص مراجع عظام تشیع، همواره حمایت همه جانبه از تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان برقرار بوده است.

از جمله سخن تاریخی مقام معظم رهبری که فرمودند: “قره باغ پاره تن اسلام است”. و نیز بیانات اخیر حضرت آیت الله نوری همدانی در سفر اخیر ایشان به جمهوری آذربایجان که خطاب به مردم این کشور فرمودند : ” خون شیعه باید بجوشد و جوشش خون شما باید برای آزادی قره باغ باشد “.

۴- بی‌شک نزدیکی دو کشور شیعه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان در منطقه و به ویژه نزدیکی بیش از پیش مردم ، موجب احساس خطر دشمنان دو کشور است. چنان که می بینیم در حوادث اخیر روستای نارداران از هر فرصتی برای ایجاد شکاف در روابط دو کشور استفاده می‌کنند.

۵- مجمع نمایندگان استان اردبیل ضمن محکوم کردن سخنان مسموم و توهین آمیز و رد اتهاماتی که با هدایت محور صهیونیستی-وهابی و از زبان برخی رسانه ها و نمایندگان مجلس ملی کشور جمهوری آذربایجان در جهت ایجاد شکاف بین دو کشور و دو ملت و تخریب چهره تشیع و ایران اسلامی بیان می شود، اکیدا هشدار می دهد که رسانه ها و نمایندگان مذکور دست از بازیچه شدن توسط دشمنان اسلام برداشته و بدانند راه برون رفت از وضعیت ملتهب کنونی در جمهوری آذربایجان جز از مسیر برقراری آرامش و نیز احترام به عقاید مذهبی مردم کشورشان برقرار نخواهد شد. ای کاش خشونت و گلوله هایی که به سوی مردم مسلمان و دیندار خود می گیرید به سوی غاصبان خاک مقدس امت اسلامی در قره باغ می گرفتید.

۶- در پایان ضمن تاکید بر اهمیت تقویت مناسبات دوستانه و برادرانه بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان، از خداوند بزرگ برای روح شهدای حادثه ناگوار روستای نارداران طلب مغفرت نموده امیدواریم اختلافات بوجود آمده با مسالمت و میانجیگری بزرگان، علما و ریش سفیدان حل و فصل گردد و شاهد ثبات و امنیت روز افزون در کشور دوست و همسایه باشیم.

حبیب برومند

رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل

جدیدترین
پر بازدیدترین
نظرسنجی
  • طراحی سایت را چگونه ارزیابی می کنید

    • خیلی خوب (71%)
    • خوب (24%)
    • ضعیف (3%)
    • متوسط (2%)

    جمع آرا: 505

    Loading ... Loading ...