قیمت طلا و آهن
قیمت ارز
قیمت خودرو
شاخص بورس اوراق بهادار
وب لوکس
باشگاه کیواسپرت افق
باشگاه کیواسپرت افق
باشگاه کیواسپرت افق
باشگاه کیواسپرت افق
باشگاه کیواسپرت افق
تاریخ انتشار: ژانویه 11th, 2018 | 12:49 ب.ظ| كد خبر: 5218
بعد ۷ سال چشم انتظار بالاخره فرودگاه پارس آباد رسماً به بهره برداری رسید
بعد ۷ سال چشم انتظار بالاخره فرودگاه پارس آباد رسماً به بهره برداری رسید بعد از ۷سال چشم انتظار مردم مغان فرودگاه پارس آباد با حضور مسئولان کشوری و استانی با اعتباری بالغ بر ۱۷۰ میلیارد ریال رسماً آغاز بکار کرد

به گزارش مغان رسا ، فرودگاه  پارس آباد امروز با حضور رحمت الله مه‌آبادی مدیرعامل شرکت فرودگاههای کشور، سرکار خانم شرف بافی مدیر عامل شرکت هما ، جمعی از نمایندگان استان از جمله مهندس بدری نماینده اردبیل ، نیر و نمین ، حمایت میرزاده نماینده گرمی  ودکتر شکور پو حسین  نماینده شهرستانهای بیله سوار و پارس آباد بافرود آزمایشی شرکت هواپیمای هما با شاپرک های برجامی امروز بعد از ۷سال و پس از بازسازی ساختمان ، نوسازی سالن های ترانزیت ، استقرار سیستم نوین ناوبری و توسعه و تعریض باند برای هواپیماهای پهن پیکر و با صرف اعتباری بالغ بر  ۱۷۰ میلیارد ریال بازگشایی شد .

 

صمدی فرماندار پارس آباد: با تجهیز و پرواز های خارجی ،فرودگاه پارس آباد در آینده به عنوان فرودگاه بین اللملی شناخته خواهد .

اکبر صمدی فرماندار پارس آباد در این مراسم گفت : شهرستان پارس آباد بعد مرکز استان با جمعیت ۲۰۰هزار نفری دومین شهر استان محسوب می شودوبه لحاظ بعد مسافت دورترین شهراستان می باشد.

صمدی موقیعیت جغرافیایی شهر پارس آباد را به لحاظ قرار گرفتن در مرکزیت شهرستانهای گرمی ، بیله سوار ، اصلاندوز ، تازه کند حتی شهرستانهای آذربایجانشرقی از جمله خداآفرین و کلیبر درمنطقه قره داغ موقیعت مناسب خواند و تاکید کرد مردم این مناطق کلیه امورات از جمله تردد به مرکز کشور ازاین شهرستان استفاده می کنند قطعااز  خدامات فروگاه پارس آباد برای تردد به مرکز کشور استفاده خواهند کرد

فرماندار پارس آباددر بخش دیگری از سخنان خود افزود : یکی دیگر از مزیت فرودگاه شهرستان پارس اباد را نزدیکی با گمرک بیله سوار  خواند و تاکید کرد و حجم مراوداتی که با کشور جمهوری آذربایجان در بخش درمانی ، زیارتی  و گردشگری با جمهوری اسلامی ایران دارند قعطا از این فرودگاه پارس آباد برای تسهیل در رفت آمد به مرکز کشور و دیگر مناطق استفاده خواهند کردامیدواریم در آینده نزدیک با پرواز های خارجی که خواست اهالی این منطقه است فرودگاه پارس آباد با تجهیز به سیستم های روز دنیا به عنوان فرودگاه بین اللملی شناخته شود  .

صمدی افزود با اشاره به  از اجرای پروژه های عظیم  آبی و خاکی در منطقه از طرفی واقع شدن در نزدیکی منطقه آزاد تجاری ارس و اجرای طرح در اراضی  پایاب سد خداآفرین  از ظرفیت های دیگر شهرستان برای استفاده  از این فرودگاه عنوان کرد .

 

حجت الاسلام رشادی امام جمعه شهرستان پارس آباد : از امروز در مغان بروری سرمایه گذاران داخلی و خارجی  باز شد .

امام جمعه پارس آباد افتتاح فرودگاه پارس آباد هدیه ای برای مردم منطقه و کشور دانست و تاکید کرد اگر مغان راه بیافتد چندین استان همجوار از بیکاری نجات پیدامی کند امیدوارم پرواز واقعی حداقل تا دوهفته آینده  در فروگاه پارس آباد رسماً برقرار شود .

حجت الااسلام رشادی تاکید کرد قطعا با افتتاح این فرودگاه مردم جمهوری آذربایجان خوشحال  خواهند شد زیرا آنها برای مسائل گردشگری ، زیارتی درمانی  مشکلات زیادی را متحمل می شدندآنقدر استقبال خوبی خواهد شد که مسئولین محترم هواپیمایی کشور از اینکه این فرودگاه را دیر افتتاح کردند پیشمان خواهند شد .

 

دکتر پورحسین نماینده مردم شهرستان های پارس آباد و بیله سوار در مجلس شورای اسلامی : با افتتاح فرودگاه پارس آباد حجم سرمایه گذاری در شهرستان چشم گیر خواهد بود

دکتر شکور پور حسین در این مراسم با اشاره به بهره برداری فرودگاه پارس آباد و تسهیل در رفت و آمد، حجم سرمایه گذاری در بخش های مختلف از جمله کشاورزی ، آب و خاک بیشتر خواهد شد.

وی بااشاره به طرح موضوع منطقه آزاد تجاری مغان در مجلس شورای اسلامی  و با پیگیری مجمع نماینگان استان و نمایندگان ذی نفع در کشور قطعا با تصویب این طرح  سرمایه گذاران زیادی جهت سرمایه گذاری به منطقه گسیل خواهند شد ارزش و اهمیت فرودگاه پارس آباد بعد از تصویب این طرح عظیم نمایان خواهد شد .

استاندار اردبیل : عزم جدی دولت برای تکمیل زیر ساخت های استان جدی است

بهنام جو  در این مراسم گفت : تامین زیر ساخت ها وسرمایه گذاری دولت در طرح های زیر بنایی باعث شده که امروز هواپیمای پهن پیکر هم قادر به ارائه سرویس مناسب در فروگاه پارس اباد باشند.

استاندار اردبیل اظهار کرد : این فرودگاه چندین بار قبلا افتتاح شده اما این بار به همت دولت تدبیر امید با ایجاد زیر ساخت ها و صرف اعتبارات لازم و مرتفع نمودن نواقص و مشکلات قبلی به صورت کامل به بهره برداری می یابد.

مهندس بهنام جو افزود : در صورت توجیه اقتصادی پرواز ها قطعاً پارس آباد به مشهدو پارس آباد به باکو  نیز راه اندازی می شود .

دیگر سخنرانان این مراسم مهندس بدری نماینده مردم شهرستان های اردبیل ، نیر و نمین در مجلس شورای اسلامی ، رحمت اله  مه آبادی  مدیرعامل شرکت فرودگاههای کشور، سرکار خانم شرف بافی مدیر عامل شرکت هما بودند

 

نکته جالب توجه حضور نمایندگان ادوار گذشته از جمله مهندس سلیمان فهیمی و وکیل سپه در این مراسم بود

برات پیری خبرنگار ، مدیر مسئول و صاحب امتیاز پایگاه خبری مغان رسا


جدیدترین
پر بازدیدترین
نظرسنجی
  • طراحی سایت را چگونه ارزیابی می کنید

    • خیلی خوب (71%)
    • خوب (24%)
    • ضعیف (3%)
    • متوسط (2%)

    جمع آرا: 505

    Loading ... Loading ...