قیمت طلا و آهن
قیمت ارز
قیمت خودرو
شاخص بورس اوراق بهادار
وب لوکس
باشگاه کیواسپرت افق
باشگاه کیواسپرت افق
باشگاه کیواسپرت افق
باشگاه کیواسپرت افق
باشگاه کیواسپرت افق
تاریخ انتشار: نوامبر 23rd, 2016 | 15:51 ب.ظ| كد خبر: 4849
استاندار اردبیل:
مصوبه ایجاد بندر خشک در اردبیل به زودی اخذ می‌شود
مصوبه ایجاد بندر خشک در اردبیل به زودی اخذ می‌شود استاندار اردبیل گفت: ایجاد بندر خشک در اصلاندوز اردبیل یکی از مهم‌ترین مطالبات استان است و به زودی مصوبه آن اخذ می‌شود.

به گزارش مغان رسا ، مجید خدابخش عصر چهارشنبه در کارگروه امور اقتصادی استان اردبیل تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین زیرساخت‌های موردنیاز استان برخورداری از بندر و راه ریلی است که تحقق هردو در دست پیگیری است.

وی افزود: با توجه به اینکه راه‌آهن اردبیل یک پروژه فعال بوده و اجرا می‌شود، در نظر داریم بندر خشک نیز با هدف توسعه تجارت خارجی استان راه‌اندازی کنیم.

استاندار اردبیل راه‌اندازی بندر خشک را فرصت مغتنمی برای فعالیت صنایع تبدیلی دانست و گفت: به ویژه در موضوع لبنیات تولیدی می‌توان از این ظرفیت استفاده کرد.

خدابخش با تأکید به اینکه باید از تجربه‌های موفق ایجاد ثروت و اشتغال در کشورهای پیشرفته الهام گرفت، ادامه داد: در واقع نهایت اقدام دولت این است که صندوق ارزان‌قیمت ایجاد کند در حالی در کشورهای پیشرفته توجه به زنجیره تولید با فعال کردن صنایع تبدیلی مورد تأکید است.

وی با یادآوری این نکته که کشور جمهوری آذربایجان به دلیل تولید سنتی و قیمت بالای شیر خشک تولیدی استان، تمایل به خرید آن ندارد، ادامه داد: تنها با اصلاح زنجیره‌های تولید می‌توان به ارزش‌افزوده و صادرات قابل‌توجه دست یافت.

رئیس کارگروه امور اقتصادی استان با اشاره به تولید ۴.۳ میلیون تن محصول کشاورزی در استان متذکر شد: این میزان تولیدات رقم قابل‌توجهی است و باید از این ظرفیت به شکل مطلوب ثروت آفرینی داشت.

خدابخش تصریح کرد: در این راستا لازم است به صنایع دانش‌بنیان و ظرفیت بخش خصوصی توجه کنیم و برای بهبود زنجیره تولید تا فروش شیر و گوشت تولیدی استان از تخصص مشاوران استفاده کرد.

به گفته استاندار اردبیل با تعریف مدل مناسب برای زنجیره تولید شیر و گوشت می‌توان از محصولات کیفی ارزش‌افزوده ایجاد کرد و به جای فروش خام به محصولات فرآوری شده تبدیل کرد.

خبرگزاری مهر

جدیدترین
پر بازدیدترین
نظرسنجی
  • طراحی سایت را چگونه ارزیابی می کنید

    • خیلی خوب (71%)
    • خوب (24%)
    • ضعیف (3%)
    • متوسط (2%)

    جمع آرا: 505

    Loading ... Loading ...