قیمت طلا و آهن
قیمت ارز
قیمت خودرو
شاخص بورس اوراق بهادار
وب لوکس
باشگاه کیواسپرت افق
باشگاه کیواسپرت افق
باشگاه کیواسپرت افق
باشگاه کیواسپرت افق
باشگاه کیواسپرت افق
تاریخ انتشار: آگوست 18th, 2016 | 18:03 ب.ظ| كد خبر: 4339
وزیرکشور:
تبدیل اصلاندوز مغان و هشتجین به شهرستان بررسی می شود
تبدیل اصلاندوز مغان و هشتجین به شهرستان بررسی می شود وزیر کشور در پاسخ به درخواست نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: تبدیل اصلاندوز مغان و هشتجین به شهرستان را بررسی می کنیم و اگر شرایط قانونی مهیا باشد این موضوع انجام می گیرد.

به گزارش مغان رسا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری اردبیل، عبدالرضا رحمانی فضلی پنجشنبه در دیدار با آیت الله سید حسن عاملی افزود: در سال های گذشته به دلیل تغییرات بعضا بی برنامه در تقسیمات کشوری و تبدیل دهستان ها به بخش و بخش ها به شهرستان، دولت تدبیر و امید برای دو سال هر گونه تغییری در وضعیت مناطق را ممنوع کرده بود.

وی بیان کرد: این ممنوعیت به پایان رسیده و اگر هر منطقه ای شرایط تبدیل به بخش و یا شهرستان را داشته باشد به آن رسیدگی و بر اساس قانون اقدام خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه تغییر در تقسیمات کشوری بدون مطالعه و رعایت قانون مشکلات بسیاری ایجاد می کند، بیان کرد: در گذشته ۱۶ فرمانداری در کشور بدون رعایت اصول و شرایط لازم ایجاد شده اند و هم اکنون درباره آنها ما با مشکلات گسترده ای مواجه می باشیم.

رحمانی فضلی تاکید کرد که در باره مناطقی که شرایط لازم را برای ارتقا دارند مشکلی نیست و درباره اصلاندوز و هشتجین نیز این موضوع صدق می کند.

وزیر کشور همچنین درباره لغو گمرک اصلاندوز مغان نیز گفت: این مسئله قابل طرح دوباره در هیات دولت می باشد و چندان مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

رحمانی فضلی همچنین با بیان اینکه به شدت معتقد به توسعه متوازن در کشور می باشد ، اظهار کرد: ریشه مشکل موجود در کشور و شکاف بین استان ها مربوط به نظام برنامه ریزی ، نظام بودجه ریزی و نظام اداری باقی مانده از گذشته می باشد.

,وزیر کشور بیان کرد: از کل اعتبار و بودجه کشور، استان ها شاید حدود هفت درصد اختیار توزیع بودجه را دارند و بقیه متمرکز در تهران است و با این وضعیت توسعه متوازن در کشور بدست نمی آید.

وی بیان کرد: دولت تدبیر و امید معتقد به توسعه متوازن می باشد و تاکنون بیش از یکصد اختیار از مرکز به استانها تفویض شده است.

وزیر کشور تحقق اقتصاد مقاومتی را یکی از مهمترین ابزارهای توسعه مناطق محروم کشور ذکر کرد و بیان کرد: باید دراین راه همه آحاد مردم مشارکت کنند و علما و ائمه جمعه در این زمینه نقش مهمی بر عهده دارند.

وی همچنین به ارتباط مناسب بین استانداران و ائمه جمعه اشاره کرد و گفت: در دولت تدبیر و امید در تمامی استان ها ارتباط صمیمی بین استانداران با ائمه جمعه و نمایندگان ولی فقیه وجود دارد.

رحمانی فضلی همچنین با ابراز رضایت از فعالیت استاندار اردبیل گفت: خدابخش گزینه پیشنهادی خوبی از سوی خود اردبیلی ها از جمله امام جمعه اردبیل برای استانداری این استان بود.

آیت الله سید حسن عاملی نیز در این دیدار به استعدادهای مناطق مختلف استان در شمال و جنوب اشاره کرد و خواستار ارتقای بخش اصلاندوز در پارس آباد و هشتجین در خلخال به شهرستان شد.

وی همچنین به مشکلات اقتصادی استان اشاره کرد و افزود: استان اردبیل نه صنعتی صنعتی است و نه دارای کشاورزی پیشرفته می باشد ، درامد سرانه در استان پایین است و مشکل بیکاری نیز رنج آور است و استان نیاز به توجه ویژه دارد.

عاملی با بیان این که اکنون نداشتن خط ریلی در منطقه ای زیبنده نیست، خواستار توجه ویژه به پروژه راه آهن اردبیل شد .

وی همچنین بر اجرایی شدن پروژه پتروشیمی نیز تاکید کرد .

امام جمعه اردبیل همچنین از تلاش دولت تدبیر و امید در استان اردبیل تقدیر کرد و گفت : استاندار اردبیل فردی توانا و متعهد بوده و برای توسعه استان بسیار تلاش می کند.

در این دیدار استاندار اردبیل نیز گزارشی از نشست و برنامه های فشرده وزیر کشور و هیات همراه ارایه داده و گفت: در این دو روز مسایل امنیتی ، فرهنگی و عمدتا اقتصادی استان با حضور وزیر کشور ، معاونان و مشاوران وی بررسی شد.

مجید خدابخش گفت: این نشست ها تخصصی و کاربردی بودند و مسایل و مطالبات استان نیز به دقت به اطلاع وزیر کشور و مسئولان رسانده شد.

جدیدترین
پر بازدیدترین
نظرسنجی
  • طراحی سایت را چگونه ارزیابی می کنید

    • خیلی خوب (71%)
    • خوب (24%)
    • ضعیف (3%)
    • متوسط (2%)

    جمع آرا: 505

    Loading ... Loading ...