قیمت طلا و آهن
قیمت ارز
قیمت خودرو
شاخص بورس اوراق بهادار
وب لوکس
باشگاه کیواسپرت افق
باشگاه کیواسپرت افق
باشگاه کیواسپرت افق
باشگاه کیواسپرت افق
باشگاه کیواسپرت افق
تاریخ انتشار: جولای 18th, 2016 | 07:10 ق.ظ| كد خبر: 3976
تولید ۲۰۰ هزار تن محصولات کشاورزی در پارس‌آباد/ پیگیر جبران خسارت زارعان هستیم
تولید ۲۰۰ هزار تن محصولات کشاورزی در پارس‌آباد/ پیگیر جبران خسارت زارعان هستیم فرماندار شهرستان پارس‌آباد از تولید بیش از ۲۰۰ هزار تن محصولات کشاورزی در قطب کشاورزی استان اردبیل خبر داد.

به گزارش مغان رسا ، اکبر صمدی صبح امروز در جریان بازدید از طرح‌های توسعه‌ای کشاورزی در پارس‌آباد اظهار کرد: تولید بیش از ۲۰۰ هزار تن محصولات کشاورزی از۱۵ هزار هکتار  مزارع سطح زیر کشت دوم در شهرستان پارس‌آباد خبر داد.

وی گفت: در این شهرستان  بیش از یک صد هزار تن از این محصولات از نوع سبزیجات و صیفی‌جات است که به کشت گوجه‌فرنگی، هندوانه، خیار و خربزه اختصاص یافته است.

فرماندار شهرستان پارس‌آباد از تولید بیش از ۲۰۰ هزار تن محصولات کشاورزی در قطب کشاورزی استان اردبیل خبر داد.

صمدی ادامه داد: در این شهرستان بیش از یکصد هزار تن تولید محصولات زراعی ثانویه از نوع ذرت و سویا و آفتابگردان و کنجد و برنج اختصاص یافته است.

وی با اشاره به اینکه شهرستان پارس‌آباد دومین شهر بزرگ پس از مرکز استان و به عنوان یکی از قطب‌های فعالیت‌های کشاورزی کشور با تولید سالانه بیش از یک میلیون تن محصولات کشاورزی با وجود نزدیک به یک میلیون واحد دامی است.

فرماندار شهرستان پارس‌آباد خواستار اجرای طرح‌های حمایتی و ترویجی و آموزشی برای کشاورزان و دامداران برای استفاده از علم روز و روش‌ها و تجهیزات جدید در جهت تولید محصولات  بیشتر و سالمتر شد.

صمدی با بیان اینکه با آغاز برداشت محصولات از ابتدای تابستان آهنگ حمل این محصولات به مرکز استان و سایر استان‌های کشور آغاز شده است افزود: ترافیک بسیار بالای خودروها بزرگ حمل محصولات کشاورزی و قرار گرفتن این شهرستان در مسیر ترانزیتی و گردشگری کشورهای همسایه، موجب تردهای فشرده در جاده شده و ضرورت توجه ویژه به تسریع  پروژه چهار بانده کردن جاده پارس‌آباد به اردبیل را دو چندان کرده است.

وی با بیان اینکه طوفان و تگرگ رخ داده در ماه گذشته باعث وارد آمدن زیان به کشاورزان زحمت‌کش شده است، تصریح کرد: اعضای مدیریت بحران به سرعت خسارت وارده را جمع‌بندی و به مدیرت بحران استان ارسال کردند که پیگیری‌ها برای جبران قسمتی از خسارت وارده به کشاورزان در حال انجام است.

فارس

جدیدترین
پر بازدیدترین
نظرسنجی
  • طراحی سایت را چگونه ارزیابی می کنید

    • خیلی خوب (71%)
    • خوب (24%)
    • ضعیف (3%)
    • متوسط (2%)

    جمع آرا: 505

    Loading ... Loading ...