قیمت طلا و آهن
قیمت ارز
قیمت خودرو
شاخص بورس اوراق بهادار
وب لوکس
باشگاه کیواسپرت افق
باشگاه کیواسپرت افق
باشگاه کیواسپرت افق
باشگاه کیواسپرت افق
باشگاه کیواسپرت افق
تاریخ انتشار: دسامبر 7th, 2015 | 17:10 ب.ظ| كد خبر: 395
در نشست نخست از دومین کمیسیون مشترک ایران و ۱+۵؛
بحث در خصوص نحوه برداشته شدن تحریم‌ها
بحث در خصوص نحوه برداشته شدن تحریم‌ها معاون وزیر خارجه کشورمان گفت که در نشست نخست از دومین کمیسیون مشترک ایران و ۱+۵ درباره نحوه برچیدن تحریم‌ها و دستور العمل‌ها و آیین نامه‌هایی که طرف مقابل باید تهیه کند ، بحث و تبادل نظر شد.

به گزارش مغان رسا؛ به نقل از ایرنا، سید عباس عراقچی رئیس ستاد پیگیری اجرای برجام ظهر دوشنبه پس از نشست کمیسیون مشترک ایران و ۱+۵ در وین به خبرنگاران گفت: در این جلسه دو ساعته بحث‌های متنوعی داشتیم و در خصوص قطعنامه شورای حکام تبادل نظر صورت گرفت.

 

معاون حقوقی و بین الملل وزیر امور خارجه افزود: به هر حال قطعنامه را باید۱+۵ به شورای حکام ارائه کنند ولی با ایران در این زمینه مشورت می‌کنند. در این جلسه مشورت‌های خوبی در خصوص نحوه برداشته شدن تحریم‌ها، دستور العمل‌ها و آیین نامه‌هایی که آنها باید تهیه کنند داشتیم.

 

وی گفت: درباره سایر مراحل اجرایی شدن برجام و قدم‌هایی که باید تا قبل از روز اجرایی شدن توسط برداشته شود لازم بود هماهنگی‌ها و بحث‌هایی صورت می‌گرفت.

 

عراقچی فضای جلسه را خوب توصیف کرد و افزود: به نظرم هم فضای جلسه فضای خوبی بود و هم اینکه اراده و تمایل همه طرف‌ها مبنی بر پیشرفت فعالیت‌ها و اجرای برجام بود.

 

رئیس ستاد پیگیری اجرای برجام اظهار داشت: البته مسائل دیگری باقی مانده که امیدواریم در جلسه بعدی به یک جمع بندی برسیم و بتوانیم برجام را اجرایی کنیم.

 

معاون وزیر امور خارجه در این باره که آیا کمیسیون مشترک یک روزه خواهد بود، گفت: جلسه دوم که بعد ازظهر برگزار می شود جلسه آخر خواهد بود و بعد از آن تصمیم می‌گیریم آیا قبل از اجرایی شدن برجام نیاز به یک جلسه کمیسیون مشترک دیگر خواهد بود یا نه. در این باره هنوز تصمیم نگرفته‌ایم.

انتهای پیام/

 

جدیدترین
پر بازدیدترین
نظرسنجی
  • طراحی سایت را چگونه ارزیابی می کنید

    • خیلی خوب (71%)
    • خوب (24%)
    • ضعیف (3%)
    • متوسط (2%)

    جمع آرا: 505

    Loading ... Loading ...