قیمت طلا و آهن
قیمت ارز
قیمت خودرو
شاخص بورس اوراق بهادار
وب لوکس
باشگاه کیواسپرت افق
باشگاه کیواسپرت افق
باشگاه کیواسپرت افق
باشگاه کیواسپرت افق
باشگاه کیواسپرت افق
تاریخ انتشار: آوریل 25th, 2016 | 10:52 ق.ظ| كد خبر: 2772
به دلیل رواج ازدواج‌های فامیلی؛
آمار معلولیت در پارس‌آباد بیشتر از سایر شهرهای اردبیل است
آمار معلولیت در پارس‌آباد بیشتر از سایر شهرهای اردبیل است مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: به دلیل رواج ازدواج‌های فامیلی آمار معلولیت در شهرستان پارس‌آباد بیش از سایر مناطق استان اردبیل است.

به گزارش مغان رسا، بهزاد ستاری ظهر یکشنبه در دیدار با امام جمعه پارس‌آباد تصریح کرد: مطالعات نشان می‌دهد درصد معلولیت‌هایی مانند بینایی و روانی در شهرستان پارس باد بیش از سایر مناطق استان است که دلیل عمده آن به ازدواج فامیلی و ضعف آگاهی خانواده‌ها برمی‌گردد.

وی با تأکید به اینکه برنامه‌های پیشگیری از نابینایی و آگاه‌سازی معلولیت‌ها در این شهرستان به جد باید پیگیری شود، اضافه کرد: علاوه بر این راه‌اندازی مرکز مشاوره ژنتیک در شهرستان ضروری است و انتظار می‌رود مسئولان شهرستان در این راستا بهزیستی را یاری کنند.

مدیرکل بهزیستی استان از دیگر آسیب‌های اجتماعی رصد شده در شهرستان را طلاق، اعتیاد، نزاع و خشونت برشمرد و متذکر شد: در رابطه با کاهش طلاق آموزش مهارت‌های زندگی و مشاوره‌های قبل از ازدواج ضروری است و در این راستا اقداماتی نیز در شهرستان صورت گرفته است.

ستاری با اشاره به تدوین دومین سند جامع پیشگیری از اعتیاد استان اردبیل را از استان‌های پیشتاز در امر مبارزه و پیشگیری اعتیاد دانست و گفت: وظایف ۲۲ دستگاه اجرایی در سطح استان و شهرستان‌ها به منظور پیشگیری مشخص شده است.

وی به راه‌اندازی کارگاه‌های آموزشی و مشاوره کنترل خشم و آگاه‌سازی خانواده‌ها نیز اشاره کرد و بیان داشت: به دلیل اینکه مقابله اغلب آسیب‌های اجتماعی بیشتر در حوزه فرهنگ‌سازی است، آگاهی بخشی از جمله سیاست‌های اصلی بهزیستی استان است.

مدیرکل بهزیستی استان همچنین به ضرورت راه‌اندازی مرکز توان‌بخشی ویژه معلولان در شهرستان اشاره کرد و متذکر شد: با توجه به تعداد معلولان شهرستان پارس‌آباد ضروری است مرکز توان‌بخشی به صورت هیئت‌امنایی ایجاد شود.

منبع:خبرگزاری مهر

جدیدترین
پر بازدیدترین
نظرسنجی
  • طراحی سایت را چگونه ارزیابی می کنید

    • خیلی خوب (71%)
    • خوب (24%)
    • ضعیف (3%)
    • متوسط (2%)

    جمع آرا: 505

    Loading ... Loading ...