قیمت طلا و آهن
قیمت ارز
قیمت خودرو
شاخص بورس اوراق بهادار
وب لوکس
باشگاه کیواسپرت افق
باشگاه کیواسپرت افق
باشگاه کیواسپرت افق
باشگاه کیواسپرت افق
باشگاه کیواسپرت افق
تاریخ انتشار: دسامبر 2nd, 2015 | 13:23 ب.ظ| كد خبر: 277
کشف جدید کی‌روش، در بولتون در حال پرورش حرفه‌ای است
کشف جدید کی‌روش، در بولتون در حال پرورش حرفه‌ای است کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی که در سال‌های گذشته، به استعدادهای ایرانی خارج از کشور برای بهتر شدن تیم ملی نگاه ویژه‌ای داشته است، این بار عملکرد نوجوانی ایرانی در رده‌های سنی بولتون وندرز را مورد توجه قرار داده است که به تازگی وارد ۱۷ سالگی شده ولی برای تیم زیر ۲۱ ساله‌های بولتون نیز بازی می‌کند و گل می‌زند.

کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی که در سال‌های گذشته، به استعدادهای ایرانی خارج از کشور برای بهتر شدن تیم ملی نگاه ویژه‌ای داشته است، این بار عملکرد نوجوانی ایرانی در رده‌های سنی بولتون وندرز را مورد توجه قرار داده است که به تازگی وارد ۱۷ سالگی شده ولی برای تیم زیر ۲۱ ساله‌های بولتون نیز بازی می‌کند و گل می‌زند.

به گزارش مغان رسا؛ هشت سال پس از خروج آندرانیک تیموریان کاپیتان فعلی تیم ملی ایران از باشگاه بولتون، الکس سمیع‌زاده (سامی‌زاده)، نوجوان ۱۷ ساله ایرانی مورد توجه کارلوس کی‌روش قرار گرفته است.

در سال‌های گذشته، استفاده کی‌روش برای تقویت ترکیب تیم ملی فوتبال ایران موضوعی چالش‌برانگیز بوده است. از زمان حضور فریدون زندی تا ورود تدریجی اشکان دژاگه، رضا قوچان‌نژاد، دانیال داوری و مهرداد بیت‌آشور به تیم ملی ایران، همواره عده‌ای درباره ضرورت تعصب و جنگندگی این بازیکنان برای تیم ملی، تاثیر آنها بر روند استعدادیابی در لیگ‌های داخلی و کیفیت فردی آنها شک و تردید‌هایی داشته‌اند؛ اما کارلوس کی‌روش نشان داده است که مانند بسیاری مسائل دیگر، در این مورد هم چندان به حواشی توجه نمی‌کند و اگر بازیکنی را برای تیمش مفید بداند از دعوت وی به تیم ملی ایران دریغ نخواهد کرد.

پروژه کی‌روش در مواردی با شکست هم مواجه شده است. بیت‌آشور در ترکیب تیم ملی کیفیت مورد انتظار را از خود نشان نداد، دانیال داوری حتی در دوره قهر و سپس کنار گذاشته شدن رحمتی از تیم ملی، به کار تیم ملی نیامد و جذب برخی استعدادهای مورد نظر کی‌روش با بی‌میلی آنها نسبت به بازی در تیم ملی ایران به جایی نرسیده است.

بازیکن جدیدی که مورد توجه کی‌روش قرار گرفته و گزارش عملکرد وی در رده‌های سنی بولتون در فهرست عملکرد بازیکنان ایرانی شاغل در خارج از کشور در صفحه فیسبوک سرمربی تیم ملی آمده، یک ماه است که وارد هفده سالگی شده است ولی کیفیت کار و آمار گلزنی وی در تیم زیر هجده سال بولتون به گونه‌ای بوده است که نه تنها به تیم زیر ۲۱ سال باشگاه راه یافته و برای آن گلزنی می‌کند، بلکه به عنوان بازیکنی که می‌تواند به کمک خط حمله گل نزن تیم اصلی باشگاه هم بیاید، مطرح است.

۲۲

الکس ۱۷ ساله‌ متولد تهران است و تنها دو سال پیش بود که به انگلیس رفت. او کار خود را با تیم زیر ۱۸ سال کورزون اشتون شروع کرد. پس از راهیابی به تیم اصلی این باشگاه محلی به منچستر سیتی رفت ولی با جا نیفتادن در رده‌های سنی باشگاه متمول لیگ برتر از بولتون سر در آورد. اولین بازی وی برای تیم زیر ۱۸ ساله‌های بولتون در دسته دوم زیر ۱۸ ساله‌‎های انگلیس موسوم به لیگ پرورش حرفه‌ای با هت تریک همراه شد و پس از آن نیز در سه بازی متوالی گل زد.

اولین بازی الکس در لیگ زیر ۲۱ سال در شهریور ماه امسال نیز با گلزنی همراه شد. در شرایطی که خط حمله بولتون تا آن زمان عملکرد ناامیدکننده‌ای از خود نشان داده بود، الکس به عنوان گزینه‌ای برای تقویت تیم مطرح شده است. بولتون هم اکنون در قعر جدول لیگ یک انگلیس قرار دارد و از ۱۸ بازی خود، تنها یک پیروزی و نه تساوی کسب کرده است و تنها ۱۲ گل به ثمر رسانده است.

منبع: تابناک

جدیدترین
پر بازدیدترین
نظرسنجی
  • طراحی سایت را چگونه ارزیابی می کنید

    • خیلی خوب (71%)
    • خوب (24%)
    • ضعیف (3%)
    • متوسط (2%)

    جمع آرا: 505

    Loading ... Loading ...