قیمت طلا و آهن
قیمت ارز
قیمت خودرو
شاخص بورس اوراق بهادار
وب لوکس
باشگاه کیواسپرت افق
باشگاه کیواسپرت افق
باشگاه کیواسپرت افق
باشگاه کیواسپرت افق
باشگاه کیواسپرت افق
تاریخ انتشار: ژانویه 21st, 2016 | 14:12 ب.ظ| كد خبر: 1650
روحانی در تماس تلفنی با الهام علی‌اف:
ایران بر گسترش و تعمیق رابطه با همسایگان به‌ ویژه آذربایجان تأکید دارد
ایران بر گسترش و تعمیق رابطه با همسایگان به‌ ویژه آذربایجان تأکید دارد رئیس جمهور گفت:هیچ‌گونه مانع و محدودیتی برای توسعه همکاری‌های اقتصادی، تجاری و فرهنگی بین دو کشور وجود ندارد.

به گزارش مغان رسا به نقل از خبرگزاری تسنیم ، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور روز پنجشنبه در تماس تلفنی که توسط «الهام علی‌اف» رئیس‌جمهور آذربایجان انجام شد، با قدردانی از تبریک همتای آذربایجانی خود به‌ مناسبت اجرای رسمی برجام گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره بر گسترش و تعمیق رابطه با همسایگان به‌ویژه آذربایجان تأکید دارد.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه ایران همواره کنار مردم آذربایجان خواهد بود، تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران، امنیت و پیشرفت جمهوری آذربایجان را امنیت و پیشرفت خود می‌داند.

روحانی با بیان اینکه روابط دو کشور باید تبدیل به الگو در منطقه شود، اظهار داشت: هیچ‌گونه مانع و محدودیتی برای توسعه همکاری‌های اقتصادی، تجاری و فرهنگی بین دو کشور وجود ندارد.

رئیس جمهور گفت: فرصت‌های بسیار مناسبی برای گسترش و تقویت روابط در زمینه‌های انرژی، سرمایه‌گذاری، حمل‌و‌نقل، تجارت و گردشگری بین دو کشور وجود دارد.

روحانی ابراز امیدواری کرد با تلاش‌های مضاعف دو کشور، راه‌آهن بین ایران و آذربایجان هر چه زودتر متصل شود.

همچنین رؤسای جمهوری ایران و آذربایجان بر ضرورت احداث پل ریلی آستارا ـ آستارا تأکید کردند.

رئیس‌جمهور آذربایجان در این تماس تلفنی با تبریک به مناسبت اجرای برجام، این دستاورد را افتخاری بزرگ برای دولت و مردم ایران توصیف کرد و گفت: مطمئناً تمام دوستان ایران در منطقه و جهان همانند دولت و مردم آذربایجان از اجرای برجام خرسند هستند.

وی با اشاره به اشتراکات فراوان تاریخی، تمدنی و مذهبی بین ایران و آذربایجان اظهار داشت: آذربایجان خواستار توسعه و تعمیق روابط همه‌جانبه با جمهوری اسلامی ایران است.

رئیس‌جمهور آذربایجان ابراز امیدواری کرد سفر آتی وی به کشورمان زمینه‌ساز ارتقاء روابط دوجانبه و همکاری بیشتر در مسایل منطقه‌ای شود.

جدیدترین
پر بازدیدترین
نظرسنجی
  • طراحی سایت را چگونه ارزیابی می کنید

    • خیلی خوب (71%)
    • خوب (24%)
    • ضعیف (3%)
    • متوسط (2%)

    جمع آرا: 505

    Loading ... Loading ...