قیمت طلا و آهن
قیمت ارز
قیمت خودرو
شاخص بورس اوراق بهادار
وب لوکس
باشگاه کیواسپرت افق
باشگاه کیواسپرت افق
باشگاه کیواسپرت افق
باشگاه کیواسپرت افق
باشگاه کیواسپرت افق
تاریخ انتشار: ژانویه 12th, 2016 | 16:39 ب.ظ| كد خبر: 1542
آقایان کاندیدا و نماینده ! اینها وظیفه تو نیست !
آقایان کاندیدا و نماینده ! اینها وظیفه تو نیست ! این روزها مالک رضایی در سخنرانی های خود که با استقبال کم نظیر اقشار مختلف مردم مواجه شده است ، دانشگاهیان و تحصیلکرده های استان را خطاب قرار داده و خواص و نخبگان استان را به ایفای نقش در جهت دهی به سرنوشت انتخابات و آینده استان فرامی خواند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مغان رسا، این استاد دانشگاه های استان و تحلیلگر برجسته مسایل سیاسی با یادآوری نقش تاریخی نخبگان جوامع مختلف در توسعه جامعه خود گفت: در حال حاضر به دلیل ادامه ناکامی های استان اردبیل در سیر مراحل توسعه یافتگی که بخش مهمی از آن ناشی از ضعف گفتمانی این استان در مجلس به عنوان مرکز تصمیم ساز و تصمیم گیر کشور است، شاهد بیکاری روز افزون و ادامه مهاجرت جوانان و به ویژه تحصیلکردگان از استان هستیم.

مالک رضایی ادامه داد: تهران از پر خوری دچار مشکل شده است و مناطقی مانند اردبیل و سایر نقاط محروم ایران از کم خوری دچار سوء تغذیه شده اند ، چنین نگاه نامتوازن در هیچ معیار توسعه نمی گنجد ، هیچ نگاه توسعه از نگاه علمی چنین عدم توازنی را اجازه نمی دهد ، ادامه این روند جز تعطیلی بخش تولید در مناطق روستایی و سیل مهاجرت به مناطق شهری و ظهور و بروز پدیده حاشیه نشینی با هزاران مشکل و آفت چیزی به ارمغان نخواهد آورد.

این نویسنده و پژوهشگر رسانه های کشوری و استانی در بخش دیگری از سخنان خود در جمع دانشگاهیان گفت: آقایا ن عادت کرده اند به جای برخورد با علت ، به جنگ معلول بروند ، این پاک کردن صورت مسئله است ، چنین روشهایی کوچکترین بهره ای از علم نبرده است و وقت آن رسیده است که مجلس به عنوان مغز متفکر ملت و نظام ، نسخه ای اساسی برای کاهش فاصله مناطق توسعه یافته و محروم بپیچد.

او اضافه کرد: قبلا نیز در نوشته هایی گفته ام ،که مدیریت ما در سطح کلان دولتی اسیر سانترالیسم (مرکز گرایی) افراطی در ابعاد اقتصادی و آشفتگی در سطوح مدیریتی است و به قدری اوضاع مشوش است که نماینده و کاندیدا به جای برجسته کردن و مراجعه به وظیفه خود، عملکرد اجرایی دولت را بنام خود برای مردم توضیح می دهد!

مالک رضایی با طرح این سئوال که پس استاندار و فرماندار و دستگاههای اجرایی چه کاره هستند که توی نماینده کار آنها را به نام خود توضیح می دهی افزود: پس حقوقی که مسئولان اجرایی از مردم بابت انجام اینکارها می گیرند بابت چیست ؟ آقایان لطفا مشخص کنند مردم بابت بهسازی معابر روستایی و ترمیم آسفالت کوچه از چند نفر باید تشکر بکنند ؟ مدیون چند نفر باشند ؟ از رئس جمهور ، از وزیر ؟ از استاندار ؟ از بخشدار ؟ از شهردار ؟ از نماینده ؟ از چند نفر ؟ از چند ارگان ؟

وی در ادامه خطاب به برخی کاندیداها و نمایندگانی که مدعی کارهای اجرایی هستند گفت: لطفا تکلیف مردم را از این بابت روشن کنید! بهسازی روستایی ، آسفالت معابر ، حذف دست اندازها ی معابر و …کار تو نیست کاندیدای محترم ، نماینده محترم . افسوس که به جایگاه پارلمان آشنا نیستید ، شما به نحو آشکاری زمین بازی را اشتباهی گرفته اید !

مالک رضایی که سخنرانی مفصلش در جمع قابل توجهی از دانشگاهیان، اساتید و جوانان ایراد می شد اضافه کرد: با چنین نگاههای ریز و جزئی نگر نمی توان در پارلمان سیاستگزازی کلان کرد . برخی به جای اینکه توانی برای ارائه کار و نظر در ریشه کنی مشکل داشته باشند ، خودشان در دام پوپولیسم گرفتار شده اند ، آنها پوپولیست نیستند بلکه در دام پوپولیسم هستند . به جرات می گویم که برخی عوامفریب نیستند ، بلکه خودشان عوامند ، هیچ نگاه علمی را در گفتمانشان نمی توان پیدا کرد که محض رضای خدا بتوان به آن دل بست ، نگاه چنین نمایندگان و کاندیداهایی از فقدان نگاه علمی به موضوع کاملا رنج می برند ، محض رضای خدا حتی با یک نظریه توسعه اقتصادی هم آشنا نیستند ، فقط شعار ، شعار ، شعار …

رضایی ادامه داد: کاندیداهایی که تسلط علمی لازم را برای حضور در مرکز تصمیم گیری ندارند ، هزاران وعده می دهند که یک موردش هم مربوط به وظیفه نماینده و پارلمان و نماینده نیست .

او اضافه کرد: در محور این موضوع در آینده بیشتر سخن خواهم گفت ، گفتمان من گفتمان دانشگاهی است و جوانان ، تحصیلکردگان و دانشگاهیان همراه و هم رای این گفتمان هستند ، ما غیر از نگاه علمی به حل مشکلات هیچ گفتگویی با کسی نداریم و در آن چهارچوب حاضران عرصه رقابت را به مناظره دعوت می کنیم ، هدف عمده ما مقابله با عوامفریبی است.

منبع: شهریمیز

جدیدترین
پر بازدیدترین
نظرسنجی
  • طراحی سایت را چگونه ارزیابی می کنید

    • خیلی خوب (71%)
    • خوب (24%)
    • ضعیف (3%)
    • متوسط (2%)

    جمع آرا: 505

    Loading ... Loading ...