۳۴۰۰نفر معلول در پارس آبادمغان وجود دارد

چاپ

به گزارش مغان رسا، یاسر ندایی روز پنجشنبه در جلسه کمیته مناسب سازی و شورای سالمندان پارس آباد افزود: مشکل تردد و نامناسب‌ بودن معابر عمومی یکی از مشکلات اساسی معلولان و سالمندان و مانعی بزرگ برای حضور آنها در جامعه است.

وی با تاکید بر اجرای دقیق قوانین مناسب سازی معابر از سوی دستگاه ها، اظهار کرد: نصب آسانسور و رمپ در ادارات و نهادها و نیز احداث پل و رمپ گذاری روی جوب ها برای تسهیل در عبور و مرور معلولان و سالمندان بسیار ضروری است.

معاون فرماندار پارس آباد از عملی نشدن تعدادی از مصوبات توسط برخی از ادارات انتقاد کرد و از شهرداریها و ادارات خواست اقدامات لازم را با استفاده از استاندارد موجود در خدمت رسانی مطلوب به معلولان و سالمندان انجام دهند .

ندایی با بیان اینکه جامعه معلولان نیازمند حمایت جدی مسوولان هستند، بر ضرورت فراهم سازی فرصت های استفاده از امکانات و فضاهای عمومی برای معلولان جسمی – حرکتی و افراد کم توان و سالمندان تأکید کرد.

او اشتغال و مسکن را از دغدغه های اصلی معلولان و خانواده ها آن ها عنوان و بیان کرد: ایجاد فرصت های شغلی برای معلولان و حل مشکل بیکاری و مسکن آن ها، تلاش و همت جدی مسوولان را می طلبد.

وی با اعلام اینکه معلولیت محدودیت و محرومیت نیست، اظهار کرد: برای حضور فعالانه و پررنگ معلولان در عرصه ها و حوزه های مختلف و شکوفایی هرچه بیشتر این قشر، نیاز به فرهنگ‌سازی در خانواده‌های آن‌ها و در جامعه است.

 

منبع: مغانه