۱۷ میلیارد دلار از منابع ارزی را به ثروتمندان دادند

چاپ

به گزارش مغان رسا ، محاسبه‌های گوناگون نشان می‌دهد وی نزدیک به ۱۰۰ هزار میلیارد تومان یارانه نقدی داد. در آن سال‌ها طیف‌های گوناگون اصولگرایان واکنش‌های گوناگونی نسبت به پرداخت یارانه نقدی ۱۲۰ هزار میلیارد تومانی نشان نداند. در صورتی که اگر اصولگرایان زیر بار پرداخت یارانه نقدی به ۷۵ میلیون ایرانی نمی‌رفتند و ۲۵ میلیون نفر را از همان ابتدا حذف می‌کردند در مدت زمامداری احمدی‌نژاد اگر ۳۰ درصد از رقم یاد شده یعنی ۳۰ هزار میلیارد تومان فقط در همان دوره پس‌انداز می‌شد.

با توجه به نرخ دلار در سال‌های ۱۳۸۹ تا ۱۳۹۱ که به ترتیب ۱۰۴۴ تومان، ۱۲۰۴ تومان، ۲۶۰۷ تومان بود که میانگین آن ۱۷۵۰ تومان بود. در۲۸ ماه یاد شده رقمی نزدیک به ۱۷ میلیارد دلار به ثروتمندان داده شد. اما اصولگرایان ساکت و همراه با هدر دادن ۷۱ هزار میلیارد تومان یارانه نقدی در سال‌های سخت ارزی که ایران برای هر دلار فروش و به دست آوردن نفت رنج می‌کشید گویی چیزی نبوده است و گویی در کارنامه اصولگرایان ثبت نمی‌شود.

هدر دادن ۳۰ هزار میلیارد تومان پول ارزشمند با دادن یارانه به ثروتمندان فقط یک روی سکه است و اگر هدر دادن هزاران میلیارد تومان بنزین و گازوییل که به قیمت بسیار ارزان در باک خودروهای ثروتمندان ریخته می‌شد را لحاظ کنیم معلوم می‌شد که چقدر پول به ثروتمندان دادیم.

 اصولگرایان امروز که البته به حق از پرداخت رقم بالا به چند مدیر به ستوه آمده‌اند همان‌هایی هستند که با دادن پول تهیدستان به ثروتمندان از آذر ۱۳۸۹ تا پایان دولت احمدی‌نژاد سکوت و همراهی کردند تا شاید یکی از دوستانشان در انتخابات ۱۳۸۲ رای بیاورد. حالا که دولت یازدهم با دست خالی توانسته است علاوه بر دادن یارانه نقدی روند کاهنده سقوط تولید ملی را متوقف کند و نرخ تورم شتابان را مهار کند ناگهان یادشان آمده است که باید از حق ضعفا دفاع کنند.

منبع: ساعت ۲۴