پرسپولیس ۴ ـ استقلال ۲؛ تسخیر سمبل آبی‌ها

چاپ

به گزارش مغان رسا به نقل از ورزش سه، گل‌های پرسپولیس در این بازی توسط مهدی طارمی ۲ بار، رامین رضائیان و محسن مسلمان به ثمر رسید و استقلال توسط جابر انصاری و امید ابراهیمی (پنالتی) دو گل را جبران کرد. این برد از آنجا اهمیت دارد که پرسپولیسی‌ها جنگ کری را با عدد ۴ از استقلال بردند.

ورزشگاه آزادی؛ تماشاگر: ۹۵هزار نفر
داور: محسن ترکی، کمک داوران: سعید علی نژادیان – محمدرضا منصوری

اخطار

حنیف عمران زاده (۳۷) – یعقوب کریمی (۷۴) – امید ایراهیمی (۹۰) – میثم مجیدی (۴+۹۰) از استقلال

مهرداد کفشگری (۶۸) – رامین رضائیان (۷۷) – لوکا ماریچ (۸۴) – محسن بنگر (۸۷) – مهدی طارمی (۹۰) از پرسپولیس

پرسپولیس تهران:

سوشا مکانی، رامین رضاییان، محسن بنگر، لوکا ماریچ، محمد انصاری، احمد نوراللهی، محسن مسلمان، امید عالیشاه (مهرداد کفشگری ۶۰)، فرشاد احمدزاده (بابک حاتمی ۹۲)، علی علیپور (جری بنگستون ۹۱) و مهدی طارمی
سرمربی: برانکو ایوانکوویچ

۰۱۱۰۲۵۲۷

استقلال تهران:

سید مهدی رحمتی، میلاد فخرالدینی، حنیف عمران زاده، هرائر مگویان، میثم مجیدی، امید ابراهیمی، محمدرضا خرسندنیا، عادل شیحی (جابر انصاری ۲۷)، خسرو حیدری (یعقوب کریمی ۶۰)، آرش برهانی، سجاد شهباززاده
سرمربی: پرویز مظلومی

۰۱۱۰۲۵۲۶

شرح گل

پرسپولیس ۱ استقلال ۰: (دقیقه ۵، مهدی طارمی): فرشاد احمدزاده پاس رو به عقب خوبی برای نوراللهی مهیا کرد که ضربه این بازیکن را رحمتی به طور ناقص مهار کرد و در ادامه مهدی طارمی موفق شد گل اول بازی را به ثمر برساند.

پرسپولیس ۲ استقلال ۰: (دقیقه ۳۵، مهدی طارمی): ارسال دیدنی فرشاد احمدزاده برای مهدی طارمی با ضربه سر فوق العاده او دومین گل پرسپولیس و مهاجم بوشهری این تیم را رقم زد.

۰۱۱۰۲۵۳۱

پرسپولیس ۳ استقلال ۰: (دقیقه ۵۴، رامین رضاییان): مدافع پیش تاخته پرسپولیس روی اشتباه مهدی رحمتی موفق شد گل سوم را به ثبت برساند. روی ارسال دیدنی فرشاد احمدزاده، رحمتی به اشتباه توپ را روی نقطه پنالتی برای رضاییان مهیا کرد و ضربه سر این بازیکن به گل سوم پرسپولیس تبدیل شد.

پرسپولیس ۳ استقلال ۱: (دقیقه ۵۵، جابر انصاری): یک دقیقه بعد از گل پرسپولیس این جابر انصاری بود که توانست مرد رفت و برگشت لقب گیرد. او روی اشتباه سوشا مکانی در دفع توپ، دروازه خالی را باز کرد.

پرسپولیس ۴ استقلال ۱: (دقیقه ۸۵، محسن مسلمان): روی اشتباه هرایر مگویان، احمدزاده به مهدی طارمی و در نهایت طی کردن مسافت یک نیمه ای زمین با پاس او در آستانه دروازه خالی برای مسلمان همراه شد تا او آسان ترین کار را برای بازی کردن دروازه رحمتی داشته باشد.

شرح بازی:

گل زودهنگام مهدی طارمی خیلی سریع تکلیف بازی را روشن کرد. پرسپولیس با کنترل توپ در تمام زمین و حرکات کوتاه حمله‌ورانش با میدان‌داری هافبک‌ها بازی را در اختیار گرفت و به سرعت به گل اول رسید. بعد از این گل استقلالی‌ها هجوم‌هایی خطرناک روی دروازه استقلال داشتند اما پرسپولیس باز هم بازی را در اختیار گرفت و گل دوم را به ثمر رساند. بعد از این گل آنها شانس به ثمر رساندن گل سوم را هم توسط مهدی طارمی داشتند اما واکنش عالی مهدی رحمتی مانع از هت‌تریک طارمی از روی نقطه پنالتی شد. با شروع نیمه دوم باز هم پرسپولیس بود که توپ را به بهتر به گردش درمی‌آورد و آنها توسط رضائیان به گل سوم رسیدند. اما استقلال بلافاصله توسط انصاری به گل رسید تا بازی به اوج هیجان برسد. پرسپولیسی‌ها در دقایق بعدی بیشتر به میدان‌داری پرداختند و در دقیقه ۸۵ روی یک ضدحمله برای چهارمین بار دروازه رحمتی را توسط مسلمان باز کردند. بعد از این گل استقلال با یک پنالتی فاصله را کم کرد اما این گل برای جلب رضایت هواداران به هیچ وجه کافی نبود تا پرسپولیس گام بلندی را به سوی قهرمانی بردارد.

۰۱۱۰۲۵۳۵

بهترین بازیکن:

مهدی طارمی با به ثمر رساندن ۲ گل و یک پاس گل نقش بزرگی در پیروزی امروز پرسپولیس داشت اما به جز او فرشاد احمدزاده، رامین رضائیان، محسن مسلمان، محسن بنگر، لوکا ماریچ  و سوشا مکانی هم روز خوبی را پشت سر گذاشتند.

اتفاق ویژه:

پیروزی امروز قرمزها مقابل استقلال دومین بازی پرگل تاریخ این رقابت است. قبلا پرسپولیسی‌ها با ثبت یک برد ۶ گله پرگل‌ترین دربی تاریخ را ثبت کرده بودند.

دقایق حساس

دقیقه ۱: اولین پاس اشتباه از سوی استقلالی ها با ارسال میلاد فخرالدینی برای خسرو حیدری شکل گرفت.

دقیقه ۱: اولین اشتباه داوری با عدم اعلام کرنر برای پرسپولیس توسط ضربه سر حنیف عمران زاده و مشایعت توپ توسط طارمی اتفاق افتاد.

دقیقه ۲: پرسپولیسی ها توسط فرشاد احمدزاده در جناح راست فرصت ارسال را داشتند که شماره ۱۰ پرسپولیس در دریبل بازیکن روبرویش ناموفق بود و توپ را از دست داد.

دقیقه ۴: برخورد فرشاد احمدزاده با امید ابراهیمی برای تصاحب توپ به درستی از سوی ترکی ادامه بازی اعلام شد.

دقیقه ۴: همچنان پاس های اشتباه و استرس دقایق ابتدایی بازی از سوی بازیکنان دو تیم ادامه دارد.

دقیقه ۱۰: شوت ناامید کننده‌ی امید ابراهیمی از میانه میدان با اختلاف زیاد به اوت برای پرسپولیسی ها تبدیل شد.

دقیقه ۱۱: مهدی طارمی پشت مدافعان استقلال صاحب توپ شد و ضربه اش را به نحوی زد که توسط رحمتی مهار شد که در ادامه داور با اعلام آفساید بازی را قطع کرد.

دقیقه ۱۳: استقلالی ها در یک ضد حمله توسط خسرو حیدری در تدارک هجوم به سمت دروازه پرسپولیس بودند که مهدی طارمی با حضور در یک سوم دفاعی تیمش به همراه بنگر این حمله را خنثی کرد.

دقیقه ۱۴: در زمان پرتاب اوت به سود پرسپولیس، کمک داور از رضاییان درخواست داشت زودتر این کار را انجام دهد که با اعتراض مدافع پرسپولیس همراه شد و او اعلام کرد قصد تلف کردن زمان بازی را ندارد.

دقیقه ۱۵: اشتباه حنیف عمران زاده در ارسال پاس رو به عقب برای رحمتی نزدیک بود طارمی را صاحب فرصت کند که دروازه بان استقلال زودتر از گلزن پرسپولیس توپ را از ان خود کرد.

دقیقه ۱۶: اعلام خطای هند یک ضربه ایستگاهی نصیب استقلال کرد که توپ ارسالی حیدری توسط سوشا مکانی به خوبی مشت شد و این فرصت از آبی پوشان گرفته شد.

دقیقه ۱۷: ارسال پاس بلند برای آرش برهانی، این بازیکن را در موقعیتی تک به تک با سوشا مکانی قرار داد که ضربه اش به بیرون زده شد اما داور اعلام کرنر کرد.

دقیقه ۱۷: ضربه کرنر را استقلالی ها به بیرون محوطه جریمه فرستادند که شوت سر ضرب امید ابراهیمی بار دیگر به کرنر برای این تیم تبدیل شد.

دقیقه ۱۸: دومین کرنر پیاپی برای استقلال را خسرو حیدری در پشت محوطه جریمه صاحب فرصت شوتزنی شد که ضربه اش با اختلاف به بیرون رفت.

دقیقه  ۱۹: تذکر به سوشا مکانی برای عدم اتلاف وقت در زمان زدن ضربات کنار دروازه با توضیح این گلر به ترکی همراه شد.

دقیقه ۲۰: بهترین فرصت استقلال روی سماجت عادل شیحی شکل گرفت و استقلالی ها از جناح راست پرسپولیس صاحب فرصت شدند که ادامه این حرکت درون شش قدم با ضربه خوبی از خسرو حیدری همراه نشد.

دقیقه ۲۲: برانکو ایوانکوویچ به خطای اعلام شده توسط مسلمان معترض شد و ترکی از او خواست با آرامش بازی را ادامه دهد تا مشکلی برای قضاوت به وجود نیاید. هر چند سرمربی کروات پرسپولیس به کمک مترجم خود بار دیگر به این مساله و خطای اعلام شده اعتراض داشت.

دقیقه ۲۲: ارسال ضربه ایستگاهی از جناح راست پرسپولیس بدون اینکه خطری دروازه سوشا مکانی را تهدید کند به بیرون رفت.

دقیقه ۲۵: ارسال زمینی مسلمان را مهدی رحمتی با پا دفع کرد و در ادامه نیز مدافعان استقلال توپ را از محوطه جریمه دور کردند.

دقیقه ۲۵: هواداران پرسپولیس که استرس بالایی را تجربه می کنند با یک دقیقه تاخیر یاد و خاطره هادی نوروزی را زنده نگه داشتند و به تشویق کاپیتان فقید تیم شان پرداختند.

دقیقه ۲۸: ارسال رامین رضاییان روی سر علی علیپور موقعیت خوبی برای پرسپولیس ایجاد کرد که مهدی رحمتی زودتر از مهاجم سرخپوش توپ را دفع کرد.

دقیقه ۳۰: پاس علی علیپور برای فرشاد احمدزاده و ضربه کات دار شماره ۱۰ پرسپولیس با اختلاف کم به بیرون رفت.

دقیقه ۳۱: کرنر استقلال را امید ابراهیمی با شوتی دیدنی به سمت دروازه نواخت که با برخورد به بازیکن پرسپولیس، آبی ها اعتقاد به پنالتی داشتند.

دقیقه ۳۲: بهترین فرصت استقلال روی کرنر را در یک رفت و برگشت را رضاییان و انصاری ناجی تیم شدند و در دو موقعیت توپ را از روی خط دروازه برگشت دادند.

۰۱۱۰۲۵۴۴

دقیقه  ۴۰: مهدی طارمی که به دنبال هت تریک در این بازی بود، پنالتی تیمش را با جنگ و جدلی زشت از رامین رضاییان گرفت و در ادامه در مصافی تک به تک با مهدی رحمتی مغلوب دروازه بان باتجربه استقلال شد و  این فرصت را از دست داد.

۰۱۱۰۲۵۵۹

۰۱۱۰۲۵۵۲

دقیقه ۴۱: روی خطای اعلام شده بر روی رضاییان، مسلمان پشت توپ قرار گرفت و فرصت خوبی برای بنگر ایجاد کرد که این مدافع پیش تاخته نتوانست از آن بهره ببرد.

دقیقه ۴۸: شوت محسن مسلمان در حالت نامتعادل در آغوش مهدی رحمتی قرار گرفت.

دقیقه ۴۹: شوت راه دور جابر انصاری این بار در آغوش سوشا مکانی قرار گرفت.

دقیقه ۵۱: شوت راه دور محمدرضا خرسندنیا با کاتی عجیب در آستانه ورود به دروازه پرسپولیس توسط سوشا مکانی به کرنر فرستاده شد.

دقیقه ۵۶: سوشا مکانی با واکنشی فوق العاده موفق شد ضربه جابر انصاری را از درون شش قدم به کرنر بفرستد.

دقیقه ۵۷: دبل واکنش مهدی رحمتی مانع از رقم خوردن گل چهارم پرسپولیس شد، او یک بار ارسال عالیشاه به قصد گل را دفع کرد و در ادامه نیز ضربه سر علیپور را با پا دفع کرد تا تیمش گل چهارم را دریافت نکند.

دقیقه ۵۹: ارسال دیدنی خسرو حیدری اینبار به قصد باز کردن دروازه به کمک باد نزدیک بود وارد دروازه پرسپولیس شود که سوشا مکانی توپ را به کرنر فرستاد.

۰۱۱۰۲۵۵۱

دقیقه ۶۰: خسرو حیدری از زمین بازی خارج شد و یعقوب کریمی جانشین این بازیکن در ترکیب استقلال شد. پرسپولیسی ها هم امید عالیشاه را از زمین خارج شد و مهرداد کفشگری جانشین او شد.

 

دقیقه ۶۳: خطای میلاد فخرالدینی روی محسن مسلمان یک ضربه ایستگاهی برای پرسپولیس از سوی ترکی اعلام کرد. این ضربه را مسلمان به درون محوطه  جریمه فرستاد که توسط مدافعان استقلال دفع شد.

دقیقه ۶۶: ارسال کرنر یعقوب کریمی برای هرایر مگویان با ضربه سر این مدافع پیش تاخته همراه شد که توپ با اختلاف از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۶۷: وزش باد باعث شد تا پرچم کرنر از جا کنده شود و در اقدامی عجیب مسوولان برگزاری قصد داشتند از کاور نارنجی عکاسان در این رابطه استفاده کنند! در نهایت هم این ماجرا با چسب و کاور عکاسی رفع و رجوع شد.

دقیقه ۷۴: محمدرضا خرسندنیا در دومین خطای پیاپی خود روی فرشاد احمدزاده، ضمن هدیه یک ضربه ایستگاهی کارت زرد نیز دریافت کرد.

دقیقه ۷۵: رامین رضاییان پشت ضربه ایستگاهی قرار گرفت و به زیبایی آن را نواخت که رحمتی با تجربه بالای آن را به کرنر فرستاد.

دقیقه ۷۶: ضربه کرنر ارسالی توسط نوراللهی را فرشاد احمدزاده نواخت که توپ با اختلافی کم به بیرون رفت تا آه از نهاد پرسپولیسی ها بلند شود.

دقیقه ۹۰+۳: پرسپولیسی ها در ضدحمله یک موقعیت به دست آوردند، پاس طارمی به رضاییان رسید اما ضربه رضاییان با اختلاف بسیار کم از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه۹۰+۵: ضربه آزاد مهدی طارمی با اختلاف زیاد از بالای دروازه رحمتی به بیرون رفت.