پارس آباد حائز شرایط لازم جهت ایجاد فرمانداری ویژه است

چاپ

به گزارش مغان رسا ، اکبر صمدی تصریح کرد: پیش از این برای ایجاد فرمانداری ویژه سه شرط قائل بودند که حتی تأمین دو مورد از آن مجوز ایجاد فرمانداری ویژه را موجب می‌شد.

وی افزود: از سال ۸۶ این شروط به پنج مورد افزایش یافت و از آن جمله می‌بایست جمعیت شهرستان حداقل ۲۵۰ هزار نفر و جمعیت مرکز شهرستان نیز حداقل ۱۲۵ هزار نفر باشد.

فرماندار پارسآباد اضافه کرد: علاوه بر این مساحت شهرستان می‌بایست حداقل ۱۰ هزار کیلومتر مربع بوده و سابقه فرمانداری بیش از ۵۰ سال باشد و در عین حال حداقل فاصله شهرستان از مرکز استان ۱۲۴ کیلومتر باشد.

به گفته صمدی به غیر از موضوع جمعیت شهرستان پارسآباد سه شرط دیگر ایجاد فرمانداری ویژه را دارا است و مدت‌ها است ایجاد فرمانداری ویژه در این شهرستان مطرح شده است.

وی با اذعان به اینکه در سرشماری سال ۹۰، جمعیت شهرستان ۲۰۰ هزار نفر و جمعیت مرکز شهرستان ۱۰۰ هزار نفر محاسبه شده است، متذکر شد: بی‌شک در سرشماری سال جاری این رقم با افزایش همراه خواهد بود.

فرماندار پارسآباد با تأکید به اینکه ایجاد فرمانداری ویژه به محض اعلام نتایج سرشماری در دستور کار است، تصریح کرد: در واقع فرمانداری ویژه صرفاً یک نام نیست و جایگاه آن بالاتر از فرمانداری و پایین‌تر از استانداری خواهد بود.

صمدی با تأکید به اینکه در فرمانداری‌های ویژه هفت اداره کل فعال می‌شود و فرماندار به مانند قائم‌مقام استاندار عمل می‌کند، اضافه کرد: اعتبارات فرمانداری نیز افزایش می‌یابد و حتی بسیاری از امورات شهرستان را می‌توان مستقیما پیگیری کرد.
منبع : خبرگزاری مهر