هشدار رئیس اداره ورزش و جوانان پارس آباد نسبت به عوارض مکمل های داروئی

چاپ

به گزارش مغان رسا ، رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان پارس آباد در نشست با مدیران و مربیان باشگاههای ورزشی بدنسازی با اشاره به مخاطرات استفاده از داروهای نیروزا و مکمل های ورزشی غیرمجاز بر روح و جسم ورزشکاران، بر برخورد قاطع با عرضه کنندگان این داروها تاکید کرد.
وی اظهار کرد: در حال حاضر نظارت دقیق اداره ورزش و جوانان شهرستان پارس آباد مانع از فروش مکمل های ورزشی غیرمجاز در باشگاهها شده است.
موسی زادگان افزود: مصرف بی رویه مکمل های غیرمجاز توسط برخی از ورزشکاران به خاطر افزایش حجم عضله بدون توجه به عوارض آنها سلامت این افراد را به خطر می اندازند.
وی، از توزیع گسترده مکمل های ورزشی غیرمجاز در برخی از عطاری ها و فروشگاه های غیرمجاز انتقاد کرد و گفت: با توجه به اینکه عده ای سودجو با توزیع گسترده مکمل های نیروزا با جان ورزشکاران بازی می کنند لازم است مسئولان ذیربط با این افراد برخورد جدی و قاطع داشته باشند.
موسی زادگان گفت: با باشگاه های ورزشی و بدنسازی که رسالت اصلی خود را فراموش و بدون توجه به سلامت ورزشکاران اقدام به فروش و عرضه داروها و مکمل های غیرمجاز به ورزشکاران می کنند، به شدت برخورد خواهد شد و ورزشکاران هم بدون آنکه از محتوای مواد تشکیل دهنده مکمل های غیرمجاز اطلاعی داشته باشند اقدام به مصرف نکنند چرا که عوارض جبران ناپذیری را به خود و خانواده وارد می کنند.
وی، بر ضرورت شناسایی و برخورد جدی با قاچاقچیان مکمل های ورزشی غیرمجاز تاکید کرد و گفت: قسمت اعظمی از این مواد در کارگاه ها و آزمایشگاه های زیرزمینی به طور غیرقانونی در کشور ساخته و بسته بندی می شوند و به خاطر عدم کنترل مبادی ورودی و نبود نظارت توسط برخی از عطاری هاو مراکز غیرمجاز پخش و عرضه می شوند.
رئیس اداره ورزش و جوانان با تاکید براینکه داروها و مکمل های ورزشی باید با تجویز پزشک و از داروخانه ها تهیه شود، افزود: مصرف هر دارویی بدون نظر و تجویز پزشک می تواند به شدت خطرساز باشد و در همین راستا اکثر مکمل هایی که غیراستاندارد عرضه و به فروش می رسند تقلبی و قاچاق بوده که لازم است ورزشکاران از خرید این داروها خودداری کنند.