قیمت طلا و آهن
قیمت ارز
قیمت خودرو
شاخص بورس اوراق بهادار
وب لوکس
باشگاه کیواسپرت افق
باشگاه کیواسپرت افق
باشگاه کیواسپرت افق
باشگاه کیواسپرت افق
باشگاه کیواسپرت افق
تاریخ انتشار: دسامبر 20th, 2015 | 14:51 ب.ظ| كد خبر: 880
وضعیت بازار در طولانی‌ترین شب سال؛
هزینه شب یلدای یک خانواده چهار نفره چقدر است؟
هزینه شب یلدای یک خانواده چهار نفره چقدر است؟ اگر چه مسئولان دم از ثبات یا کاهش می‌زنند اما هنوز هزینه اقلام شب یلدا آنقدر بالا هست که در سبد خانوار قدرت نمایی می‌کند.
به گزارش مغان رسا، تنها یک روز به شب یلدا باقی مانده و بازار فروش اقلام مصرفی در طولانی‌ترین شب سال حسابی داغ است.
اگرچه مسئولان دم از ثبات یا کاهش قیمت می‌زنند اما هنوز هزینه اقلام مصرفی درشب یلدا  آنقدر بالا هست که سبد خانوار قدرت نمایی می‌کند.

گزارش میدانی ما حاکی از آن است که قیمت آجیل شب یلدا در نقاط مختلف شهر متفاوت است و از ۳۵ هزار تومان شروع و حتی به ۶۰ هزار تومان نیز می‌رسد.

همچنین آجیل چهار مغزشور به قیمت ۷۵ هزارتومان و آجیل مخلوط نیز به قیمت ۵۵ هزار تومان عرضه می‌شود.

درکنار آجیل،بازار شیرینی نیز داغ است به نوعی که اکثر قنادی‌های تهران اقدام به عرضه انواع دسر و ژله متناسب با این شب کرده و قیمت آن نیز بسته به کیفیت متفاوت است اما به طور میانگین برای مصرف یک کیلو شیرینی یا دسر حداقل باید ۲۰ هزار تومان هزینه کرد.
هندوانه نیز که از اقلام اصلی شب یلدا است این بار در دست دلالان دست به دست شده وقیمت آن ساعت به ساعت متغییر است.
انار نیز که درشب یلدا یکی از اقلام اصلی است در مغازه‌های سطح شهر به قیمت هفت هزار و ۵۰۰ تومان عرضه می‌شود و البته این قیمت در سطح شهر متغیر است.
نکته قابل توجه این است که برخی قنادان یا میوه فروشان اقلام به تهیه سبد شب یلدا کرده و به عنوان مثال یک سبد در اندازه متوسط با انواع میوه شب یلدا و آناناس و یک ظرف کوچک آجیل ۲۵۰ هزار تومان قیمت دارد، این درحالی است که بسته سفارش مشتری ممکن است قیمت این سبد میلیونی هم شود.
بر اساس این گزارش اگر از خریدهای میلیونی شب یلدا فاکتور بگیریم یک خانواده چهار نفره برای شب یلدا خود با احتساب یک کیلو شیرینی‌تر به قیمت ۱۵ هزار تومان یک کیلو انار به قیمت هفت هزار تومان یک کیلو پرتغال به قیمت سه هزار تومان و یک کیلو موز به قیمت سه هزار تومان و یک هندوانه چهار کیلویی به قیمت ۱۶ هزارتومان و یک کیلو آجیل به قیمت ۴۰ هزار تومان و یک بسته کاکائو به قیمت ۱۰ هزار تومان در جمع باید حداقل ۹۴ هزار تومان برای یک شب هزینه کند.
منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
جدیدترین
پر بازدیدترین
نظرسنجی
  • طراحی سایت را چگونه ارزیابی می کنید

    • خیلی خوب (71%)
    • خوب (24%)
    • ضعیف (3%)
    • متوسط (2%)

    جمع آرا: 505

    Loading ... Loading ...