نهمین سالگرد تاسیس آرزو و مجمع عمومی و همایش گلریزان در پارس آبادبرگزار شد+تصاویر

چاپ

به گزارش مغان رسا، همه جا مملو از شکوه بود و شکفتن. وقتی آرزو باشد شکوه هم معنی پیدا می کند. فضاهای معنوی زمانی بوجود می آیند که انسان از صمیم قلب در خدمت همنوع باشد و اینجا همه آمده بودند تا به ندای آرزو لبیک بگویند. زن و مرد و کودک و بزرگ و مددجویانی که حتی توان راه رفتن نداشتند آمده بودند تا ” آرزویی ” باشند و کسانی هم نتوانستند بیایند و  قسمت نشد در این مراسم باشکوه آرزو بیایند و در زمره این جماعت باشند و البته خیلی ها که نیامدند دلهایشان برای حضور در این مراسم می تپید اما به هر دلیل امکان حضور نیافتند و از طریق مختلف احساسات و محبت های خود را بیان کردند.

آقای اکبر صمدی فرماندار محترم ، مهندس داوود نجفیان و دهها مهمان ارجمند دیگر آمده بودند و هر کدام با آمدنشان دل آرزویی ها را شاد کردند. وقتی کلیپ آرزو پخش شد خیلی از حضار و حتی مددجویان با صدای بلند گریستند. زمان مقارن بود با ایام فاطمیه و این روز شاید با چنین فضایی معنوی و روحانی مزین گردید. بهر تقدیر ” آرزو ” باز شکوهمندانه تر به استقبال سالی دیگر از تاریخ پرافتخارش وارد شد.

هر چقدر از تاریخ گرانقدر خدمات این مؤسسه بگوییم باز کمتر سخن گفته ایم. در این برنامه مجری افتخاری برنامه جناب آقای شهریار شکاری بسیار زیبا و با شکوه این برنامه را اجرا کرد.  از آقای یاشار منوچهری و دست اندرکاران سینما هم بخاطر اجرای سیتماتیک و استاندارد برنامه باید تشکر کرد.

جزییات کمکها به آرزو و مددجویان توسط حضار محترم در فرصتی دیگر به اطلاع خواهد رسید. از تک تک خیرین محترم که آمدند و کمک کردند صمیمانه متشکریم. خیرین دیگری وعده کمک دادند و رفتند و حتما عملی خواهند کرد ممنون و سپاسگزاریم. با وجود همه این ها که آرزو همیشه مورد لطف و عنایت این بزرگواران قرار می گیرد  این مؤسسه از اینکه امکان قدردانی از این عزیزان را پیدا نمی کند از همه این عزیزان که تعدادشان نزدیک ده هزار نفر می شود تک تک پوزش می طلبد و همانطوریکه آقای مجردی مدیرعامل و مؤسس ارزو اظهار داشت : من در برابر این ده هزار حامی و خیر بزرگوار سر تعظیم فرود می آورم.

در این همایش آقای منصوری خیرمقدم عرض کرد و به صورت کلی از تاریخ آرزو و عملکرد این نهاد مردمی در کمک به بیماران سخن گفت. آنگاه سعید مجردی مدیرعامل آرزو گزارش سالیانه خود به مجمع عمومی را بشرح ذیل ارایه داد :

“بسم الله الرحمن الرحیم  وَ لَنَبْلُوَنَّکُمْ بِشَیْ‏ءٍ مِنَ الْخَوْفِ وَ الْجُوعِ وَ نَقْصٍ مِنَ الْأَمْوالِ وَ الْأَنْفُسِ وَ الثَّمَراتِ وَ بَشِّرِ الصَّابِرینَ    سوره بقره آیه ۱۵۵

” قطعاً ما شما را به چیزى از ترس و گرسنگى و کاهش اموال و نفوس و فرزندان مى آزماییم. و تو ـ اى پیامبر ـ به شکیبایان نوید ده. ” مؤسسه خیریه آرزو مجمع خیرین نیکوکار است و در واقع نقطه اتصال نیکی ها و چقدر زیباست وقتی در سایه تلاشهای این مجموعه مردمی و خیرخواهانه انسانهایی به حیات و زندگی برمیگردند و ما در حقیقت هر چقدر تلاش کنیم و به کارهای نیک خود بیافزاییم باز شامل این سروده می شویم :هر قطره که به محضر دریا نمی رسد   / سر چشمه‌ ی علوم الهی نمی شود  /  بی بهره است از تو و انفاس قدسی ات  /   اندیشه ای که لا یتناهی نمی شود

۱- با تلاشها و کوشش خستگی ناپذیر در همایش ها حضور یافتیم و با مؤسسات و نهادهای حمایتی در تهران و زنجان و عقد قراردادهای خیرخواهانه موفق شدیم با استفاده از روابط و رایزنی ها و با توجه به اقدامات شفاف سازی در مؤسسه و مدیریتی که بصورت داوطلبانه انجام و به منصه ظهور میرسد با مراکز مهم حمایتی ذیل به نفع بیماران سرطانی قرارداد بسته و اقدام نماییم.

الف) مرکز کلینیک رادیوتراپی مهرانه زنجان ( درمان رادیوتراپی رایگان و اسکان رایگان در زنجان) ب) مرکز رادیوتراپی بیمارستان بازرگانان تهران ( درمان رادیوتراپی رایگان) ج) مرکز رادیوتراپی و آنکولوژی شفا پرتو اردبیل ( درمان رادیوتراپی رایگان برای بیماران نیازمند و بقیه با اخذ تخفیف تا یک و دو سوم هزینه ها) د) مهمانسرای مهرانه شعبه تهران خیابان ستارخان (اسکان رایگان مددجوی سرطانی و همراه تا هر مدت که مدیرعامل آرزو تشخیص و معرفی نماید) ه) پزشکان متخصص ،جراحان و پزشکان عمومی و آزمایشگاهها و مراکز تشخیصی و درمانی در شهرستان پارس آباد و اردبیل و تهران با قرارداد پنجاه درصد خدمات رایگان و در مواردی ۱۰۰ درصد و) بیمارستان طالقانی تهران که یکی از بیمارستانهای مجهز در زمینه سرطان در ایران است و کلیه اقدامات برای مددجویان آرزو در آن مرکز رایگان انجام می گیرد. ز) بیمارستان شهدای تجریش تهران و مؤسسه خیریه بهنام دهش پور با معرفی مؤسسه کلیه اقدامات پزشکی ، شیمی درمانی ، رادیوتراپی و اسکان رایگان برای مددجویان آرزو انجام می گیرد.

۲- از بابت بند یک دهها بیمار سرطانی تحت پوشش آرزو به ارزش میلیونها تومان از خدمات این مراکز برخوردار شده اند. نظر به اینکه عقد قرارداد و قبول مسئولیت توسط مدیرعامل از نظر اسکان در شهرستان و سایر موارد توسط بسیاری از مؤسسات پذیرفته نشده است ولی با احساس مسئولیت این موارد در آرزو به منصه ظهور رسیده است. در خصوص اهمیت خدمات رادیوتراپی و اسکان همین قدر کافی است ذکر شود در نبود این امکانات قبلا بسیاری از مددجویان از ادامه درمان خـودداری می کردند و یا اقدام به فروش خانه و اتومبیل خود می کردند که با پیگیری ها و تلاش مستمر این امکانات تدارک دیده شده است و به منصه ظهور رسیده و از این بابت از نهادهای فوق الذکر نیز که این خدمات را ارایه میدهند نهایت تقدیر و تشکر صمیمانه را داریم.

۳- درخواستهای مکرر بیماران سرطانی از شهرهای گرمی ، بیله سوار ، جعفرآباد و روستاهای اطراف این شهرها از مؤسسه آرزو مبنی بر تحت پوشش درآمدن و استفاده از اینهمه خدمات حمایتی که آرزو برای مددجویان تدارک دیده است منجر شد که به ندای این عزیزان لبیک بگوییم و آنها را در موسسه آرزو بپذیریم امید که در هیچ یک از شهرها و دیار کشور عزیزمان ایران بیمار سرطانی یافت نشود.

۴- طرح ” کارت درمان رایگان ” آرزو یکی از طرح های مهم این مؤسسه خیریه است که در نوع خود بی نظیر بوده و مختصرا در یکی از بندهای ردیف اول گزارش حاضر آمده است و پزشکان واشخاص طرف قرارداد در زمینه های ویزیت ، درمان ، تشخیص و جراحی و فیزیوتراپی و اودیولوژی در سطوح عمومی تا فوق تخصصی خدمات پزشکی رایگان انجام میدهند و مؤسسه آرزو پنجاه درصد این خدمات را در هر ماه پرداخت می نماید. برخی از این پزشکان از دریافت پنجاه درصد سهم خودشان نیز خودداری می نمایند.

۵- برابر گزارشات و اسناد موجود کلیه اقدامات آرزو در گزارشات سه ماهه ، شش ماهه و یکساله این مؤسسه منعکس و ترازهای مالی و ریز اقدامات حمایتی بصورت تفکیک شده ، نمودار و جدول توسط واحد حسابداری به سمع و نظر اعضای هیئت مدیره و هیئت امناء میرسد و تایید می گردد. از بدو تاسیس ، اسناد حسابداری مؤسسه آرزو هر سال توسط شرکتهای معتبر مالی حسابرسی شده است و برابر این گزارشات مدیرعامل ، رییس هیئت مدیره و سایر اعضای هیئت مدیره ریالی بعنوان حقوق از این مؤسسه دریافت نکرده اند. کلیه اقدامات رایگان و فی سبیل االله بوده است.

۶- در سال مالی ۱۳۹۴ تا تاریخ ۳۰ دی ماه ، درآمد مؤسسه خیریه آرزو مبلغ ۳۴۳۷۶۳۱۸۶۳ ریال بوده است که در راستای اهداف مؤسسه مردمی و حامی بیماران سرطانی هزینه شده است و مابقی در حسابهای مؤسسه موجود است. فاکتورهای ارایه شده توسط مددجویان بر اساس آیین نامه مالی این نهاد مردمی پرداخت شده و کمکهای ارزشمند دیگری در کنار این حمایتها انجام گرفته است. از جمله این کمکها می توان به کمکهای غیرنقدی اعم از پوشاک ، ارزاق ، سبدهای کالا در مناسبتهای مختلف و اهدای نذورات و احسانات مردم بزرگوار به مددجویان از جمله گوشت قربانی که از طریق نگهداری در دفتر مؤسسه و اهداء به مددجویان انجام گرفته است اشاره کرد و در واقع این کمکها به یک فرهنگ فراگیر تبدیل شده است. بگونه ای که حتی از شهرستانها و از تهران نیز افرادی از خیرین که از طریق کانال تلگرامی آرزو ، سایت رسمی آرزو و خبرنامه داخلی با ما در ارتباط هستند  با واریز کردن پول به حساب مؤسسه آرزو از محل نذورات و احسانات خانواده خودشان درخواست کرده اند منظور و نیت ایشان در موارد خاص یعنی حمایت از یک بیمار  و یا همه بیماران و یا کودکان هزینه شود و این مهم دقیق و شفاف انجام گرفته و گزارش کامل به این خیرین ارسال گردیده است و ضمن ثبت موارد پیامک های وصول به این افراد خیرخواه ارسال شده است.

۷- با تلاشهای انجام گرفته نقشه ساختمانی زمین ۵۵۵ متر مربعی آرزو واقع در خیابان شهید پیرزاده با رایزنی و استفاده از توان مهندسین داوطلب بصورت رایگان تهیه شده است و رایزنی ها در جهت استفاده از کمکهای مردمی و خیرین و وام بانکی برای احداث در این زمین در حال تکمیل است و امید که با احداث و راه اندازی این ساختمان چند منظوره بتوانیم در آتی از آن بعنوان درمانگاه نیز بنفع بیماران سرطانی آرزو استفاده نماییم. بدون تردید این مهم با تلاش مدیریت و اعضای این مؤسسه و با همدلی و اتفاق نظر انجام می شود.

۸- منبع درآمد مؤسسه آرزو در حال حاضر خیرین محترم شهرستان پارس آباد می باشد. تا کنون بر اساس نرم افزارهای موجود تعداد ۶۲۲۶ عدد صندوق بست دار ، شیشه ای ، فلزی کوچک ، عمومی شهری فلزی پایه دار و صندوق ادارات در بین خیرین توزیع شده است و  تعداد ۳۳۹۲ نفر بعنوان خیرین در نرم افزار ثبت شده است که از آنها کمکهای ماهیانه بعنوان حق عضویت دریافت می شود.

مجموع افراد خیر ثبت شده در نرم افزار خیرین و صندوق تا کنون تعداد ۹۶۱۸ نفر می باشند که در سال جاری تا کنون میانگین کمک ماهیانه این افراد خیر و مردم بزرگوار به این مؤسسه ۳۴۳۷۶۳۱۸۶ ریال بوده است. حسابداری مؤسسه آرزو بر اساس نرم افزار اشاره که در سراسر ایران مورد استفاده مؤسسات قرار می گیرد تمام رخدادهای مالی را ثبت نموده و گزارشات منظم و مستمر مالی ارایه میدهد.

۹- تعداد کل مددجویان سرپرست : ۵۸۲  نفر

۱۰- مؤسسه آرزو افتخار دارد تعداد هشت نفر کارمند و نماینده استخدام کرده است که با اقدامات دقیق و با استفاده از نرم افزارهای پیش بینی شده در واحد های صندوق ، حسابداری ، مددکاری ، خیرین ، کمکهای غیرنقدی و مدیریت اجرایی و واحد توزیع قلکها و صندوق با صداقت و راستی مشغول به کار هستند. کلیه اقدامات ایشان تحت نظارت مدیرعامل انجام می گیرد.

۱۱- برگزاری اقدامات پیشگیری از سرطان و توزیع کتاب و بروشور از منابع غنی و بسیار ارزشمند از جمله اثر پروفسور علی متولی زاده اردکانی دانشمند عرصه سرطان و ژنتیک و توزیع پرسشنامه های غربالگری و انجام تست ها و غربالگری های ضروری توسط کمیته پرستاری و پیشگیری از اقدامات بسیار مهم در آرزوست.

۱۲- در انتها از زحمات اعضای هیئت مدیره اعم از رییس هیئت مدیره آقای میرمحمد تقی منصوری ، آقای سلیمان باقی پریخانی نایب رییس هیئت مدیره ، آقای غفار خداپرست خزانه دار و آقای محمدرضا نریمان قائم مقام مدیرعامل که در مدت مسئولیت خودشان این اشخاص بصورت فی سبیل الله و در جهت رضای خدا و خشنودی ایشان رایگان فعالیت کرده اند تقدیر و تشکر می گردد. از کارکنان سخت کوش که بار همه این کارها را بر دوش کشیده اند و در واقع با قناعت طبع همواره موجبات پیشرفت آرزو بوده اند و داوطلبان و نمایندگان سخت کوش آرزو صمیمانه متشکرم.

  • لازم میدانم از نیروی محترم انتظامی بعنوان متولی صدور مجوز که بصورت منظم از عملکرد مالی این مؤسسه بازدید بعمل می آورند و در واقع به شفاف بودن مؤسسه اذعان می کنند قدردانی نمایم.
  • از فرهنگیان محترم شهرستان پارس آباد ، اصلاندوز و جعفر آباد بخاطر کمکهای منظم و ماهیانه از طریق کسر از حقوق به آرزو قدردانی می کنم.
  • از ادارات نظیر شرکت کشت و صنعت و دامپروری پارس ، اداره برق و کارکنان و پرستاران بیمارستانهای امام ( ره ) و ارس بخاطر کمکهای ماهیانه قدردانی می نمایم.
  • از همه کسانی که در واقع تعداد آنها نزدیک ده هزار نفر می باشد و همه اینها ماهیانه بطور متوسط ۳۴ میلیون تومان به بیماران تحت پوشش آرزو کمک می کنند قدردانی می کنم. اما باز فرصت نیکوکاری برای همه اقشار و طبقات در جامعه اسلامی ما وجود دارد.
  • از پزشکان خیر و حامی آرزو که به اقدامات ما در آرزو یقین کرده اند و ما را حمایت می کنند قدردانی می کنیم. سپاس از شما که حضورتان اشارتی است پیامبرگونه که شاید دردمندی به دستانتان ، دخیل بسته باشد!
  • از زبان یک مددجو چنین می گویم : خدایا من لبریز از توام  کسانی به تهی دستی من نگاه میکنند و میگویند هیچ نداری نمی بینند که من تورا دارم

با تشکر و سپاس از همراهی تان    “

در ادامه سخنرانان دیگری به اهمیت و ارزش مؤسسه آرزو اشاره کردند و از جمله این ها آقای صمدی فرماندار پارس آباد و آقای مهندس نجفیان مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل هم به ارزش و اهمیت اقدامات مؤسسه آرزو اشاره کردند و از زحمات این مجموعه قدردانی کردند و آمادگی خودشان را برای ارایه خدمات بیشتر اعلام کردند.

دو نفر از مددجویان نیز با حضور در پشت تریبون به سخنرانی پرداختند و از اقدامات خیرخواهانه مؤسسه ارزو و بذل توجه مدیریت آرزو نهایت قدردانی و سپاس خود را اعلام کردند.

همایش با اهدای لوح و تندیس به خیرین نمونه ادامه یافت.

مهندس عزیز برون بر فتحی مدیرعامل شرکت آلتایی با دریافت تندیس و لوح سپاس بعنوان خیّر نمونه سال ۱۳۹۴ شناخته شد و مورد قدردانی قرار گرفت. آقای مهندس داوود نجفیان با دریافت تندیس و لوح سپاس بعنوان مدیرعامل نوع دوست شناخته شد و اقای مهندس فرهاد شهبازی با دریافت لوح سپاس و تندیس بعنوان مدیرنوع دوست شناخته شد. به تعدادی از خیرین نیز با اهدای لوح سپاس از زحمات این عزیزان در کمک به آرزو قدردانی شد.

در ادامه برنامه برای کودکان تحت پوشش آرزو پوشاک عیدی اهداء شد. این کودکان از اقدام آرزو در اهدای لباس و پوشاک نو عیدی بسیار خوشحال بودند.

تعداد ۶۳ نفر از مددجویان آرزو نیز سبد کالای عیدی دریافت کردند. همه این عزیزان قدردان زحمات آرزو بودند.

در انتهای برنامه مجردی مدیرعامل آرزو از زحمات عوامل اجرایی و بخصوص کارکنان سخت کوش مؤسسه و مدیر اجرایی آرزو بخاطر مدیریت برنامه و اجرای توانمند و دقیق آن قدردانی نمود.

منبع: پایگاه خبری موسسه آرزو

IMG_3583IMG_3590IMG_3600IMG_3601IMG_3616IMG_3618IMG_3625IMG_3629IMG_3636IMG_3639IMG_3654IMG_3665IMG_3701IMG_3728IMG_3729IMG_3761IMG_3766