قیمت طلا و آهن
قیمت ارز
قیمت خودرو
شاخص بورس اوراق بهادار
وب لوکس
باشگاه کیواسپرت افق
باشگاه کیواسپرت افق
باشگاه کیواسپرت افق
باشگاه کیواسپرت افق
باشگاه کیواسپرت افق
تاریخ انتشار: نوامبر 21st, 2016 | 18:21 ب.ظ| كد خبر: 4816
چه کسی سارکوزی را شکست داد؟
متحد بعدی «پوتین و اسد» از فرانسه می‌آید
متحد بعدی «پوتین و اسد» از فرانسه می‌آید کاندیدای راست گرایان فرانسه که توانست نیکولاس سارکوزی را در انتخابات درون حزبی شکست دهد، برنامه کاهش ۵۰۰ هزار شغل را دارد و مایل است با روسیه و سوریه همکاری کند.
به گزارش مغان رسا ، فرانسیس فیلون، کسی که توانست نیکولاس سارکوزی را در انتخابات داخلی حزب جمهوری خواه فرانسه شکست دهد، از نظر اجتماعی یک محافظه کار محسوب می شود، به چای علاقه دارد، خودروهای کلاسیک می راند و به دنبال کاهش هزینه های دولت است.
این سیاستمدار ۶۲ ساله شعار کمپینش مبنی بر کاهش نیم میلیون شغل بخش دولتی در طول پنج سال را از «مارگارت تاچر»، نخست وزیر نئولیبرال بریتانیا در دهه ۱۹۸۰ الهام گرفته است.
در میان هفت کاندیدای حزب جمهوری خواه برای انتخابات ریاست جمهوری، او بیش از همه از مدل اقتصادی آنگلوساکسون دفاع می کند. به نظر می رسد که او از حمله به سنت دولت گرایی در فرانسه و برانگیختن واکنش های عمومی علیه اقتصاد نئولیبرال هراسی ندارد. هرچند نسبت به این که دیگران او را لیبرال می خوانند، اما فیلون می گوید «من فقط یک عملگرا هستم».
او که در دولت سارکوزی پست نخست وزیری را در اختیار داشت، به خاطر به مبارزه طلبیدن اعتراضات خیابانی و دفاع از افزایش سن بازنشستگی، معروف است.
البته پس از بحران مالی سال ۲۰۰۸ تلاش کرد با توصیف فرانسه به عنوان یک کشور ورشکسته و پیشنهاد کاهش هزینه های دولتی، از سارکوزی فاصله بگیرد. این اظهارات باعث شد تا مخالفانش ادامه فعالیت او در جایگاه نخست وزیری در دولت سارکوزی را مورد سوال قرار دهند.
هرچند سارکوزی در جریان رقابت با نخست وزیر سابقش او را به عنوان «کارمندش» خواند تا به نوعی تحقیر کرده باشد، اما در نهایت این فیلون بود که پیروز شد تا به زندگی سیاسی سارکوزی پایان دهد.
فیلون و همسر ولزیش دارای پنج فرزند هستند. او نمونه کامل یک راستگرای سنتی محلی است. فیلون علیه ازدواج همجنسگرایان رای داد و طرفدار رسوم سنتی کاتولیکی است. او خود را مدافع ارزش های مسیحی می خواند و در نامه ای که ماه گذشته به رهبران کلیسا نوشت، وعده داد اصولی را تقویت کند که «هر کودکی همیشه ثمره یک پدر و یک مادر باشد».
نماینده پاریس در پارلمان فرانسه می گوید «مشکلی مذهبی در فرانسه وجود ندارد. بله، یک مشکل مرتبط با اسلام وجود دارد»، بنابراین، راه حل هدف گرفتن مسلمانان مطیع قانون نیست، بلکه باید بنیادگرایی را هدف گرفت.
در عین حال، زمانی که او در کمپین تبلیغاتیش استعمارگری فرانسه را تکذیب و از آن به عنوان «به اشتراک گذاشتن فرهنگ ما» یاد کرد، باعث خشم یک گروه مدافع حقوق سیاه پوستان شد.
در سیاست خارج، فیلون خواهان همراهی با ولادیمیر پوتین در مورد سوریه است و پس از انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده، از اتحاد بین پوتین و ترامپ استقبال کرد. او همچنین در پاسخ به پرسشی مبنی بر این که آیا فرانسه باید با بشار اسد و علیه داعش همکاری کند، گفته بود که فرانسه باید با تمام نیروهای ممکن، «دموکراتیک یا غیردموکراتیک»، متحد شود. او در ماه اکتبر هم به وبسایت آتلانتیکو گفته بود: دوگل، چرچیل، و روزولت با استالین متحد شدند تا نازیسم را شکست دهند.
پارسینه
جدیدترین
پر بازدیدترین
نظرسنجی
  • طراحی سایت را چگونه ارزیابی می کنید

    • خیلی خوب (71%)
    • خوب (24%)
    • ضعیف (3%)
    • متوسط (2%)

    جمع آرا: 505

    Loading ... Loading ...