صدور روادید برای اتباع ایرانی در سفر به آذربایجان لغو نشده/تسهیلات فرودگاهی در نظر گرفته است

چاپ

به گزارش مغان رسا ، منابع آگاه در جمهوری اسلامی ایران درباره اخبار منتشر شده مبنی بر لغو روادید اتباع ایرانی به منظور سفر به جمهوری آذربایجان با بیان اینکه اخبار منتشر شده در این زمینه درست منعکس نشده است، عنوان کرد: جمهوری آذربایجان اقدام به لغو روادید برای اتباع ایرانی نکرده و فقط تسهیلات روادید فرودگاهی برای ایرانیان در نظر گرفته است.
گفتنی است برخی رسانه‌ها همزمان با سفر حسن روحانی رئیس جمهوری کشورمان به باکو از لغو روادید اتباع ایرانی برای سفر به جمهوری آذربایجان خبر دادند.
محسن پاک‌آیین سفیر جمهوری اسلامی ایران پیش از این در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس از ارائه تسهیلات بیشتر برای گردشگران ایرانی برای سفر به آذربایجان خبر داده بود.
وی با بیان اینکه در ایام عید نوروز ۴۵ هزار تبعه ایرانی به باکو و نخجوان سفر کردند، عنوان کرد:‌ هر گردشگر چندین شغل ایجاد می‌کند و ۵۰۰ تا هزار دلار هزینه می‌کند.
پاک‌آیین در آن زمان عنوان کرد: قرار است تا ۲ ماه آینده موضوعی به نام روادید بین دو کشور برقرار نباشد و تا دو ماه آینده موضوع لغو روادید یا صدور روادید در مرزها و فرودگاه‌ها بین دو کشور قطعی می‌شود.
به اساس این گزارش، اتباع آذربایجانی برای سفر به ایران نیازی به اخذ روادید ندارند.
حسن روحانی رئیس جمهوری کشورمان دیروز (یکشنبه) به منظور انجام سفری دوجانبه و همچنین شرکت در نشست سه جانبه به همراه همتایان روس و آذری خود به باکو سفر کرد.
آران نیوز