قیمت طلا و آهن
قیمت ارز
قیمت خودرو
شاخص بورس اوراق بهادار
وب لوکس
باشگاه کیواسپرت افق
باشگاه کیواسپرت افق
باشگاه کیواسپرت افق
باشگاه کیواسپرت افق
باشگاه کیواسپرت افق
تاریخ انتشار: آگوست 3rd, 2016 | 19:50 ب.ظ| كد خبر: 4214
مدیر امور منابع آب مغان خبر داد
سرمایه‌گذاری ۴۰۰ میلیارد تومانی در اجرای کانال و شبکه‌ اصلی آب خداآفرین
سرمایه‌گذاری ۴۰۰ میلیارد تومانی در اجرای کانال و شبکه‌ اصلی آب خداآفرین مدیر امور منابع آب مغان گفت: تاکنون بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان در اجرای کانال و شبکه اصلی خداآفرین هزینه شده است.

به گزارش مغان رسا ، فرهاد شهبازی عصر امروز در جریان بازدید از روند احداث سد پایاب خداآفرین در پارس‌آباد اظهار کرد: قرار است پروژه پایاب سد خداآفرین در سال آینده به بهره‌برداری برسد تا توسعه اراضی آبی را در منطقه شاهد باشیم.

وی تصریح کرد: با اتمام پروژه بزرگ سد پایاب خداآفرین در منطقه مغان بیش از ۲۶ هزار نفر مشغول به کار می‌شوند.

مدیر امور منابع آب مغان گفت: طول کانال اصلی شبکه خداآفرین در دشت مغان ۹۲ کیلومتر است که از این میزان قریب به ۳۰ کیلومتر کاملاً پوشش بتنی انجام گرفته و ۴۵ کیلومتر آن در حال خاکبرداری، کانال‌ کنی، غرقاب و پوشش بتنی است.

شهبازی افزود: عملیات اجرایی ۱۷ کیلومتر باقی‌مانده نیز در سال‌جاری آغاز می‌شود و با عنایت به تخصیص اعتبار قابل ملاحظه از صندوق توسعه ملی کلیه عملیات تا پایان سال ۹۶ به اتمام می‌رسد.

وی با اشاره به اعتبار هزینه شده به اجرای کانال‌ها و شبکه‌های اصلی بیان کرد: سازمان آب تاکنون بالغ بر ۴۰۰ میلیارد تومان در اجرای کانال و شبکه اصلی خداآفرین هزینه کرده و اعتبارمان در سال‌جاری هم دقیقاً ۴۰۰ میلیارد تومان است.

شهبازی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: کل اعتبار مورد نیاز که از صندوق توسعه ملی به پروژه تخصیص داده شده بالغ بر ۸۰۰ میلیون دلار از یک میلیارد دلار اختصاص داده شده به پروژه‌های مرزی استان است که بخشی از آن به سازمان آب برای اجرای کانال و شبکه اصلی داده شده و بخشی هم به جهاد کشاورزی برای اجرای شبکه فرعی داده شده که سازمان یاد شده نیز در حال اجرای شبکه‌های فرعی است.

وی ادامه داد: دستوری که مقام معظم رهبری برای برداشت اعتبار از صندوق توسعه ملی داده‌اند تا پایان سال ۹۶ است بنابراین دولت و سازمان‌های متبوع هم خود را مکلف به اتمام پروژه در این مدت می‌دانند.

مدیر امور منابع آب مغان در مورد مقدار اراضی تحت پوشش شبکه خداآفرین نیز گفت: از ۶۲ هزار هکتار اراضی تحت پوشش پایاب سد خداآفرین در محدوده استان اردبیل، حدود ۲۰ هزار هکتار در حوزه جغرافیایی شهرستان پارس‌آباد مغان بوده و بقیه نیز در حوزه شهرستان بیله‌سوار است.

شهبازی افزایش ساماندهی معیشت عشایر منطقه، افزایش درآمد خانوارهای منطقه، ایجاد اشتغال مستقیم برای بیش از ۲۶ هزار نفر و بهبود وضعیت بهداشت، درمان و جلوگیری از مهاجرت را از دیگر پیامدهای اجرای این طرح بزرگ ملی برشمرد.

فارس

جدیدترین
پر بازدیدترین
نظرسنجی
  • طراحی سایت را چگونه ارزیابی می کنید

    • خیلی خوب (71%)
    • خوب (24%)
    • ضعیف (3%)
    • متوسط (2%)

    جمع آرا: 505

    Loading ... Loading ...