قیمت طلا و آهن
قیمت ارز
قیمت خودرو
شاخص بورس اوراق بهادار
وب لوکس
باشگاه کیواسپرت افق
باشگاه کیواسپرت افق
باشگاه کیواسپرت افق
باشگاه کیواسپرت افق
باشگاه کیواسپرت افق
تاریخ انتشار: ژانویه 16th, 2016 | 16:52 ب.ظ| كد خبر: 1599
مدیر امور آب مغان اعلام کرد
سرمایه‌گذاری ۲۰ هزار میلیارد ریالی در توسعه شبکه پایاب خداآفرین
سرمایه‌گذاری ۲۰ هزار میلیارد ریالی در توسعه شبکه پایاب خداآفرین مدیر امور آب مغان گفت: با بررسی‌های کارشناسان و مشاوران بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است تا شاهد تکمیل سدهای خداآفرین و قیز قلعه‌سی با احداث شبکه‌های پایاب آب باشیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مغان رسا، شهبازی عصر امروز در جریان بررسی مشکلات طرح‌های توسعه آب و خاک در پارس‌آباد اظهار کرد: ارزش سرمایه‌گذاری‌های انجام شده برای احداث سدهای خداآفرین و قیز قلعه‌سی، کانال‌های اصلی و ایستگاه‌های پمپاژ به همراه شبکه‌های اصلی و فرعی تاکنون بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال بوده است.

وی با یادآوری اینکه این پروژه به عنوان بزرگترین شبکه آبیاری تحت فشار کشور به سرمایه‌گذاری‌های کلانی نیاز دارد، تصریح کرد: ۲۰ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری جدید در این حوزه می‌تواند فرصت اشتغال و کارآفرینی جدیدی را فراهم کند.

مدیر امور آب مغان گفت: قطعاً در کنار این سرمایه‌گذاری‌ها و فرصت‌های به وجود آمده در ارتقا تولید محصولات متنوع کشاورزی، صیانت از محیط زیست را نیز می‌توان به عنوان یک مزیت مشهود به این ظرفیت اضافه کرد.

شهبازی اهمیت بهره‌برداری درست از این ظرفیت و توان را به همراه توجه به بهره‌وری بالا، تضمین حفاظت، نگهداری و تعمیرات اساسی و انجام سرمایه‌گذاری‌های کلان را یادآور شد و افزود: البته انجام هزینه‌های مستقیم از سوی بهره‌برداران در بخش‌هایی از اجرای شبکه و آموزش و ترویج در مسیر توسعه فکری بهره‌برداران و تبیین بهره‌برداران به مزایای اقتصادی ظرفیت‌های خوبی را به وجود آورده تا بیش از هر زمان دیگر بتوان کارها و اقدامات مناسب را انجام داد.

وی احداث و توسعه شبکه‌های جدید و مدرن آبیاری را در افزایش تولید محصولات و ارتقا بهره‌وری‌ها یادآور شد و بیان کرد: مشارکت بین بهره‌برداران و همراهی‌ها و همکاری‌ها شرط اصلی بهره‌برداری مطلوب از سیستم‌های نوین به کار گرفته شده است که در قالب مجموعه پروژه‌های جدید اجرایی و عملیاتی می‌شود.

شهبازی انتخاب نوع سیستم آبیاری را نیز به همراه تعیین و تسهیم اراضی، تعیین، محاسبه و نگهداری از تأسیسات و تجهیزات را نیز امری ضروری اعلام کرد و ادامه داد: در مرحله بهره‌برداری از تأسیسات و تجهیزات نیز باید بیش از گذشته ظرفیت‌های موجود مورد توجه و دقت نظر قرار گیرد.

مدیر امور آب مغان اضافه کرد: امیدواریم حرکت‌های خوب و مؤثری را در این حوزه شاهد و ناظر باشیم تا بتوانیم زمینه دگرگونی اساسی در بخش تولیدات زراعی، ‌دامی و باغی را در منطقه مغان شاهد و ناظر باشیم.

 

جدیدترین
پر بازدیدترین
نظرسنجی
  • طراحی سایت را چگونه ارزیابی می کنید

    • خیلی خوب (71%)
    • خوب (24%)
    • ضعیف (3%)
    • متوسط (2%)

    جمع آرا: 505

    Loading ... Loading ...