تولید ۲۵۰۰ تن بادام زمینی در شهرستان پارس آباد

چاپ

به گزارش مغان رسا، علی‌اکبر حسنیان با اعلام این خبر گفت: امسال ۴۵۰ هکتار از اراضی مستعد کشاورزی شهرستان پارس آباد به کشت بادام زمینی اختصاص یافته و پیش بینی می شود بیش از۲ هزار و ۵۰۰ تن بادام زمینی از مزارع بادام زمینی این شهرستان برداشت شود.

وی با بیان اینکه امسال خوشبختانه مردم این منطقه استقبال خوبی از کشت محصول بادام زمینی داشته‌اند، افزود: تاکنون ۷۰ درصد از محصولات بادام زمینی تولید شده در سطح این شهرستان خریداری شده و مابقی محصولات برداشت شده کشاورزان نیز در مراکز خرید در حال انجام می‌باشد و مشکلی از این بابت وجود ندارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پارس‌آباد، قیمت خرید بادام زمینی از کشاورزان را ۵ هزار تومان اعلام کرد و گفت: مرغوبیت و کیفیت بالای بادام زمینی این شهرستان موجب شده تا این محصول همواره به مورد توجه مصرف کنندگان قرار بگیرد.

حسنیان با اشاره به مزایای کشت محصول بادام زمینی در شهرستان پارس‌آباد خاطر نشان کرد: کشت این محصول علاوه بر سودآوری برای منطقه، زمینه اشتغال صدها کارگر فصلی را نیز ایجاد کرده است و تلاش می کنیم تا اراضی و زمین‌های بیشتری را در سطح شهرستان به زیر کشت این محصول برده و کشاورزان شهرستان را از مزایای آن بهره‌مند کنیم.

 

امنبع: آران مغان