قیمت طلا و آهن
قیمت ارز
قیمت خودرو
شاخص بورس اوراق بهادار
وب لوکس
باشگاه کیواسپرت افق
باشگاه کیواسپرت افق
باشگاه کیواسپرت افق
باشگاه کیواسپرت افق
باشگاه کیواسپرت افق
تاریخ انتشار: ژانویه 12th, 2016 | 16:26 ب.ظ| كد خبر: 1538
وزیر ورزش و جوانان:
تنها ۲۰ درصد از ایرانی ها ورزش می کنند/شمیران بیشترین سرانه ورزشی را داراست
تنها ۲۰ درصد از ایرانی ها ورزش می کنند/شمیران بیشترین سرانه ورزشی را داراست دکتر محمود گودرزی گفت: در خوشبیانانه ترین حالت در کشور تنها ۲۰ درصد از مردم ورزش می کنند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مغان رسا؛ محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان در دویست و بیست و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران که امروز (سه شنبه) در ساختمان شورای شهر برگزار شد،با بیان اینکه ورزش موجب افزایش طول عمر و امید به زندگی می شود، اظهار داشت: در کشور ما میانگین عمر و امید به زندگی ۷۳ سال است.
وی با بیان اینکه اگر اضافه وزن داشته باشیم ۳ سال از عمر ۷۳ سال کم می شود، افزود: در صورت چاقی ۵ سال از عمر افراد کاسته می شود.
وزیر ورزش و جوانان با تاکید بر اینکه در خوشبینانه ترین حالت تنها ۲۰ درصد از ایرانی ها ورزش می کنند، تصریح کرد: در ایران از هر ۲۰ نفر به دلیل ورزش نکردن یک نفر دارو مصرف می کند.
گودرزی با اشاره به بررسی دانشجویان کارشناسی ارشد برای چاقی بیش از مقطع راهنمایی تاکید کرد: از مسیر انقلاب به بعد چاقی در دختران رو به افزایش است.
وی با بیان اینکه در ایران ۸۰ درصد مرگ ها به دلیل سکته است، گفت: امروزه سکته در بیماران قلبی شیوع بیشتری دارد در حالی که می‌توان با ورزش۲۰ تا ۶۰ درصد این امر را کاهش داد.
وزیر ورزش و جوانان با تاکید بر این‌که یا ورزش کردن می توان بین ۲۷ تا ۴۰ درصد سکته مغزی را در مردان کاهش دهیم، بیان کرد: بعد از ۱۲ هفته با تمرین مداوم می توان فشارخون را از ۱۶/۲ به ۱۳/۶۴ کاهش داد.
وی با بیان اینکه در کشور ما ۱۴/۸۵ صدم درصد از مردم بین یک تا دو روز در هفته ورزش می کنند، ادامه داد: ۷۱ درصد از مردم هرگز ورزش نمی کنند.
وی با اشاره به اینکه ایران رتبه ۲۷ را در ابتلا به بیماری های قلبی دارد، تصریح کرد: این درحالی است که در کشور ۵۱ فدراسیون،۲۰۵ رشته ورزشی،۱۲ هزار و ۸۶۰ استان و شهرستان و ۲ میلیون و ۷۷۰ هزار نفر در رشته قهرمانی فعالیت می کنند.
وزیر ورزش و جوانان با تاکید بر اینکه از سال ۹۲ تا ۹۳ تعداد ورزشکاران سازمان یافته رشد ۱۰ درصدی داشته است، گفت: از سال ۹۳ تا ۹۴ رشد ۸ و نیم درصدی داشته ایم که تا سال ۹۶، ۳۵ درصد در این زمینه رشد خواهیم داشت.
گودرزی با اشاره به سرانه ورزشی که در استان تهران به ازای هر نفر ۴۳ سانتی متر است، افزود: جایگاه تهران امسال به جایگاه ۵ از پایین رسیده و کهگیلویه و بویر احمد در رتبه اول قرار دارد.
وی با بیان اینکه در حال حاضر شمیران بیشترین سرانه ورزشی را در تهران دارد، تاکید کرد: شمال شرق تهران کمترین سرانه ورزش را دارد در حالی‌که فراموش کردن پایتخت غیرقابل گذشت است.
وزیر ورزش و جوانان با تاکید براینکه امسال حساسیت زیادی در حوزه ورزش وجود دارد، تصریح کرد: امسال باید برای کسب سهمیه المپیک فعالیت داشته باشیم. سال ۹۴ از سال‌های سخت بودجه کشور بود که امیدواریم با عملیاتی شدن برجام بتوانیم بخشی از مشکلات را برطرف کنیم.
گودرزی با بیان اینکه در حال حاضر از برنامه المپیک عقب نیستیم و فعالیت‌های ورزشی و اردوها را به جد پیگیری می‌کنیم، گفت: نارسایی‌ها و آسیب‌هایی در ورزش وجود دارد که یکباره ایجاد نشده، به همین دلیل به سرعت نمی توان آن‌ها را برطرف کرد و به دوران سوء مدیریت گذشته بازمی‌گردد و برای اینکه به شرایط مطلوب برسیم باید بخش‌های فرهنگی دست به دست هم دهند.
وی با بیان اینکه تاکنون ۷۰۰ آزمایش کنترل دوپینگ از ورزشکاران انجام شده است، گفت: دوپینگ بلای خانمان سوزی است که ورزشکاران را درگیر خود کرده و در این راستابه دنبال پاکسازی ورزش و افزایش زمان آموزش به ورزشکاران هستیم که در مواردی برخورد انضباطی جواب می‌دهد.
وزیر ورزش و جوانان در خصوص جداشدن بخش جوانان از وزارت ورزش بیان داشت: تاکنون به بخش جوانان نگاه فرا بخشی صورت گرفته که این نگاه اشتباه است تا جایی که من ارزیابی کرده‌ام این ۲حوزه به هم ارتباطی ندارد و باید از یکدیگر جدا شوند.
گودرزی افزود: در خصوص بحث جوانان ۱۸ دستگاه به طور مستقیم و ۸ دستگاه به طور غیرمستقیم متولی هستند که وزارت ورزش کمترین وظیفه را دارد و وظیفه‌ای به جز ساماندهی ارگان‌ها را ندارد به عنوان مثال به جوانان باید وام ازدواج پرداخت شود که بانک مرکزی متولی آن است زیرا وزارت ورزش هیچ بودجه‌ای برای انجام آن ندارد.
وی تصریح کرد: مسئله هویت بخشی به جوانان یک مسئله فرهنگی است که سازمان تبلیغات اسلامی و صدا و سیما مسئولیت آن را برعهده دارد اما صدا و سیما کمترین ورود را در این حوزه داشته و احساس نیاز نمی‌کند که اقدامی انجام دهد.
وزیر ورزش و جوانان در خصوص ورزش همگانی برای معلولان بیان داشت: برای نخستین بار در سال ۹۳ مقرر شد ۱۰ درصد اعتبار ورزش به ورزش همگانی اختصاص یابد که همین ۱۰درصد منجر به افزایش ۱۱/۴ درصدی ورزش همگانی شد.
گودرزی گفت: حدود چهار هزار و ۱۱۱ پروژه ناتمام ورزشی وجود دارد که بخش خصوصی می‌تواند در اتمام آن همکاری کند که حتی من پیشنهاد دادم که به بخش خصوصی تخفیف ۵۰درصدی داده شود و به دنبال این هستیم که نظر مثبت علما را در رابطه با وقف در حوزه ورزش دریافت کنیم.
وی گفت: مشاهده می‌شود که از برخی ورزشگاه‌ها استفاده غیر می‌شود در صورتی که ورزشگاه باید به ورزش اختصاص پیدا کند که دستور پاکسازی اماکن ورزشی صادر شده است وزیر ورزش و جوانان بیان داشت تا زمانی که تصدی‌گری اماکن ورزشی در دست دولت است بهره‌وری افزایش نمی‌یابد زیرا میزان بهره‌وری به میزان کارایی و اثر بخشی (رضایت مشتری) بستگی دارد که با واگذاری اماکن ورزشی به بخش خصوصی دست یافت.
وزیر ورزش و جوانان در خصوص ورود اعضای ورزشگاه شورای شهر به شغل‌های مدیریت ورزشی گفت: در این خصوص هیچ نظری ندارم و در این رابطه با ۲ دیدگاه رو به رو هستیم یکی نظر مجلس است که شورا را شغل نمی‌داند و دیگری قوه قضاییه به عنوان مفسر قانون که شورا را شغل تلقی می‌کند. در این خصوص بهتر است این مناقشه را ابتدا بین خودتان حل کنید.
گودرزی افزود: در این رابطه علاقه‌مند هستم که اعضای شورا وارد کار مدیریت ورزشی شوند و بنده به جد از حضور غیر ورزشی‌ها در حوزه مدیریت ورزش جز در موارد استثنا جلوگیری کرده ام . با این وجود تاکید می کنم در صورتی که سازمان بازرسی کل کشور اعلام کند، شورا شغل نیست ما از آن استقبال خواهیم کرد.
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
جدیدترین
پر بازدیدترین
نظرسنجی
  • طراحی سایت را چگونه ارزیابی می کنید

    • خیلی خوب (71%)
    • خوب (24%)
    • ضعیف (3%)
    • متوسط (2%)

    جمع آرا: 505

    Loading ... Loading ...