برخورد قاطع دادستانی با خاطیان در سهل‌انگاری ساماندهی امور شهری پارس‌آباد

چاپ

به گزارش َمغان رسا به نقل از خبرگزاری تسنیم از پارس‌آباد، سیدعبدالله طباطبایی عصر امروز در جلسه کارگروه امور شهری پارس‌آباد اظهار داشت: برکسی پوشیده نیست که فروشندگان سیار و دست‌فروشان به علت نبود کار مناسب و برای تأمین معاش خانواده خود دست به این کار می‌زنند ولی این موضوع نباید به دستاویزی برای تجاوز به معابر و عدم توجه به حقوق قانونی شهروندان محسوب شود.

وی با انتقاد از وضعیت نامناسب دست‌فروشان و سد معبر کردن مغازه‌داران و کسبه و فروشندگان سیار و بی‌توجهی برخی از دستگاه‌های مرتبط و شهرداری در این حوزه گفت: با مسئولانی که در جمع‌آوری و مقابله با سد معبر به وظایف قانونی خود در مهلت داده شده عمل نکنند برخورد جدی قانونی خواهد شد.

طباطبایی تصریح کرد: در صورت تصرف عدوانی معابر از طرف کسبه و مغازه‌داران و فروشندگان سیار و اهمال و سهل انگاری شهرداری در جمع‌آوری، برخورد و حذف مظاهر سد معبر، دادستان به عنوان مدعی‌العموم وارد در این زمینه خواهد شد.

دادستان عمومی و انقلاب پارس‌آباد با انتقاد شدید از وضعیت نامناسب سد معبر و ترافیک شهر پارس‌آباد بیان کرد: شهرداری به جای نسخه پیچی موضوع قانون را اجرا کرده و به وظایف ذاتی خود عمل کند.

وی با تاکید برخورد با مرغ‌فروشان و ماهی‌فروشان دوره گرد در سطح شهرستان افزود: لازم است شهروندان ماهی و مرغ را از مراکز مجاز تحت نظارت و از فروشگاههای معتبر تهیه کنند.

دادستان عمومی و انقلاب پارس‌آباد اظهار کرد: بنده به تنهایی هر روز بند به بند به کوچه‌های زیر نهر تراب سرکشی کرده و از مشکلات آنها آگاه هستم.

طباطبایی گفت: این جلسات به خاطر سهل‌انگاری و کم‌کاری مسئولان مرتبط در امور شهری برگزار می‌شود و در اینجا اتمام حجت می‌کنم که به عنوان مدعی‌العلوم اگر در جلسه بعدی پالایش و رفع سد معبر و بندهای تنظیم شده در صورت‌جلسه  اجرایی نشود مسئولان خاطی برابر قانون احضار و در صورت نیاز بازداشت خواهند شد.