بحث در خصوص نحوه برداشته شدن تحریم‌ها

چاپ

به گزارش مغان رسا؛ به نقل از ایرنا، سید عباس عراقچی رئیس ستاد پیگیری اجرای برجام ظهر دوشنبه پس از نشست کمیسیون مشترک ایران و ۱+۵ در وین به خبرنگاران گفت: در این جلسه دو ساعته بحث‌های متنوعی داشتیم و در خصوص قطعنامه شورای حکام تبادل نظر صورت گرفت.

 

معاون حقوقی و بین الملل وزیر امور خارجه افزود: به هر حال قطعنامه را باید۱+۵ به شورای حکام ارائه کنند ولی با ایران در این زمینه مشورت می‌کنند. در این جلسه مشورت‌های خوبی در خصوص نحوه برداشته شدن تحریم‌ها، دستور العمل‌ها و آیین نامه‌هایی که آنها باید تهیه کنند داشتیم.

 

وی گفت: درباره سایر مراحل اجرایی شدن برجام و قدم‌هایی که باید تا قبل از روز اجرایی شدن توسط برداشته شود لازم بود هماهنگی‌ها و بحث‌هایی صورت می‌گرفت.

 

عراقچی فضای جلسه را خوب توصیف کرد و افزود: به نظرم هم فضای جلسه فضای خوبی بود و هم اینکه اراده و تمایل همه طرف‌ها مبنی بر پیشرفت فعالیت‌ها و اجرای برجام بود.

 

رئیس ستاد پیگیری اجرای برجام اظهار داشت: البته مسائل دیگری باقی مانده که امیدواریم در جلسه بعدی به یک جمع بندی برسیم و بتوانیم برجام را اجرایی کنیم.

 

معاون وزیر امور خارجه در این باره که آیا کمیسیون مشترک یک روزه خواهد بود، گفت: جلسه دوم که بعد ازظهر برگزار می شود جلسه آخر خواهد بود و بعد از آن تصمیم می‌گیریم آیا قبل از اجرایی شدن برجام نیاز به یک جلسه کمیسیون مشترک دیگر خواهد بود یا نه. در این باره هنوز تصمیم نگرفته‌ایم.

انتهای پیام/