اوریگی؛ حماسه پسری از روی سکوها

چاپ

به گزارش مغان رسا، ستاره بخت مسی دیشب در آنفیلد بسیار کم‌فروغ بود تا تحت‌الشعاع ستاره‌ای جوان قرار بگیرد که در کمال ناباوری از تاریکی بیرون آمد و همه ستاره‌های دیگر را تحت‌الشعاع قرار داد تا به این ترتیب یک ابرقهرمان جدید در بندر لیورپول متولد شود: دیووک اوریگی.

کاپیتان بارسلونا، بزرگترین فوتبالیست دنیا درحالیکه از میکسدزون استادیوم آنفیلد عبور می‌کرد هاج و واج به نظر می‌رسید. نگاه ناباورانه مسی از لنز دوربین‌ها عبور کرده و در ذخیره رم دوربین‌ها ثبت شد، ولی مسی نه به سوالی جواب داد، نه صحبتی کرد و نه حتی با خبرنگاران چشم در چشم شد. اما چه کسی می‌توانست او را برای این برخورد سرزنش کند؟

امسال قرار بود سال مسی باشد، سالی که تیم او دوباره بر تاج و تخت فوتبال اروپا بنشیند. چهار سال دوری از جام قهرمانی چمپیونزلیگ برای باشگاهی مثل بارسا و فوتبالیستی مثل مسی مثل یک عمر می‌ماند. امسال باید سال تغییر تقدیر بارسا می‌بود و مسی این وعده را به هواداران غول کاتالان داده بود.

اما دیشب مسی همچون ببری بی‌دندان، ناتوان بود. مسی نتوانست از پس لیورپول و مجموعه قهرمانانش برآید. قهرمانانی که درخشیدند و باشگاه‌شان، هواداران‌شان و مربی‌شان را سربلند کردند.

مسی نتوانست از پس دیووک اوریگی، ستاره بی‌بدیل بازی دیشب برآید. ستاره بلژیکی که برای لیورپول تاریخسازی کرد تا به همراه واینالدوم بارسا را در کمال ناباوری از لیگ قهرمانان حذف کند. اوریگی و یارانش حالا ماه آینده میلادی به مادرید می‌روند تا در فینال با آژاکس یا تاتنهام دیدار کنند. لیورپول حالا شانس اول قهرمانی است. یک هفته قبل چه کسی فکرش را می‌کرد یک هفته بعد چنین جمله‌ای نوشته شود؟

چه کسی فکرش را می‌کرد ستاره‌ای که لیورپول را به فینال می‌رساند دیووک اوریگی خواهد بود؟ ملی‌پوش بلژیکی‌ای که یک سال پیش به همراه ولفسبورگ برای سقوط نکردن از بوندس‌لیگا می‌جنگید. اوریگی که به عنوان یار قرضی به آلمان رفته بود برای ولفسبورگ ۹ گل به ثمر رساند و عملکردش معمولاً در حد متوسط ارزیابی می‌شد.

اوریگی در فصل تابستان گذشته تا یک قدمی فروخته شدن به ولوز پیش رفت و امسال را با تیم زیر ۲۳ سال لیورپول آغاز کرد. راستش را بخواهید اوریگی حتی در آن تیم هم چندان درخشان نبود و مورد توجه قرار نگرفت.

ولی حالا نگاهی به دیووک اوریگی بیندازید. او حالا گل سرسبد مرسی‌ساید است، قهرمان یک‌شبه لیورپولی‌ها. ستاره پیروزی در دربی شهر، نجات‌دهنده تیم در مقابل نیوکاسل و ستاره بی‌بدیل نیمه‌نهایی چمپیونزلیگ./ورزش سه