انتقاد امام جمعه از فشارها برای تغییر ترکیب هیات اجرایی پارس آباد/ برخی کاندیداها به دنبال احیای قومیت گرایی در منطقه هستند

چاپ

به گزارش مغان رسا ، حجت‌الاسلام سیدسعید رشادی در خطبه‌های نماز جمعه امروز در مصلی امام خمینی (ره) این شهرستان، با اشاره به فرا رسیدن ۱۲ ربیع‌الاول و ولادت پیامبر اکرم(ص) و هفته وحدت، اظهار داشت: با توجه به اختلاف نظر اهل تشیع و تسنن بر سر ولادت با سعادت رسول خدا(ص) لذا روزهای میان این دو ولادت را امام خمینی(ره) به نام هفته وحدت نامگذاری کردند.

وی در ادامه گفت: اخیرا مشاهده شده است برخی افراد با نفوذ بر فرمانداری و ستاد اجرایی انتخابات پارس آباد فشار می آوردند که یکسری از اعضای نظارت بر انتخابات را برداشته و فلانی را جایگزین کنند که این عمل نه تنها خلاف قانون انتخابات بوده، بلکه یک اقدام بچه گانه و خنده دار است.

امام جمعه پارس آباد با بیان اینکه صلاحیت قطعی داوطلبان در هیئت های اجرایی و نظارت شهرستان نیست، بلکه وظیفه این ستاد، حسن اجرا و نظارت بر انتخابات است، افزود: ستاد اجرایی انتخابات شهرستان فقط ناظر بوده و نظر خواهی می کنند و در قبال تایید یا رد صلاحیت، وزارت کشور، قوه قضائیه و شورای نگهبان تکلیف اصلی را عهده دار هستند.

رشادی در ادامه از با اعلام اینکه کاندیداها از تخریب همدیگر و دامن زدن به موضوعات قوم‌گرایی و طایفه‌گرایی خوداری کرده و اخلاق انتخاباتی را رعایت کنند، بیان کرد: قوم گرایی و طایفه گرایی خیلی بد است و در اسلام جایگاهی ندارد و کاندیداها بایستی به این کسئله توجه کرده و به آن دامن نزنند.

 

خطیب نمازجمعه پارس آباد با بیان اینکه قومیت گرایی تدریجاً در این منطقه در حال احیا بوده که اصلی ترین عامل آن هم کاندیداهای انتخابات هستند، بر رعایت منش اسلامی و دوری از تخریب و راه اندازی کارناوال خیابانی تاکید کرد.

 

رشادی همچنین با اشاره به اینکه در مصوبه اخیر کنگره آمریکا نشانه پافشاری این کشور بر موضع دشمنی با ایران بار دیگر دیده می شود، تصریح کرد: آمریکا تا زمانی که تحت سیطره صهیونست قرار دارد ما نمی توانیم با آنها ارتباط برقرار کنیم چرا که اعتماد به آمریکا ساده لوحی است و هر آن ممکن است از پشت خنجر بزند و بایستی همه حول محور ولایت فقیه و با اشاره ایشان به راه خود ادامه دهند.

 

وی در بخش دیگری از خطبه های نماز با بیان اینکه نهم دی روز بصیرت و میثاق با ولایت و امامت است، ادامه داد: مردم مومن و ولایی شهرستان مرزی پارس آباد در سال ۸۸، یک روز زودتر از دیگر شهرهای کشور یعنی در ۸ دی، به خیابان ها آمدند و یک بار دیگر عهد و پیمان ناگسستنی خود با نظام و ولایت فقیه را یادآور شدند.

 

امام جمعه پارس آباد با اشاره به اینکه مردم مسلمان ایران، با حضور پرشور و حماسه آفرینی در ۹ دی طومار جریان فتنه را برای همیشه برچیدند، بر برگزاری هرچه باشکوهتر برنامه های گرامیداشت نهم دی و روز پارس آباد در هشت دی که به پاس حضور حماسی مردم این شهرستان در ۸ دی ۸۸ نامگذاری شده تاکید کرد.

 

رشادی در ادامه از بدقولی شورای شهر و شهرداری پارس آباد در نامگذاری میادین، خیابانها و کوچه ها با نصب تابلو انتقاد کرد و گفت: قرار بود شهرداری تا پایان آذرماه نسبت به نصب تابلو و نامگذاری میادین شهر با تابلو کند که تاکنون این امر محقق نشده است و ضرورت دارد که هر چه سریع تر این طرح در شهر انجام شود.

وی با اشاره به میلاد پیامبر(ص) و آغاز هفته وحدت، به روز چهارم دی‌ماه ( ۲۵ دسامبر) میلاد حضرت مسیح (ع) اشاره و این روز را به پیروان آن حضرت تبریک گفت.

خطیب نمازجمعه پارس آباد همچنین با بیان اینکه نهضت سواد آموزی در اول انقلاب به دستور امام (ره) نهادینه و جایگاه خود را پیدا کرد، یادآور شد: در دنیا ایران از جمله کشورهایی است که بیسوادی در آن کم است و امیداوریم شاهد روزی باشیم که بی سوادی در ایران ریشه کن شده و هیچ فقیری در کشور اسلامی باقی نماند.

متن کامل خطبه این هفته نماز به آدرس زیر مراجعه نمایید .http://rashadi.org/speech-20-khotbeh.aspx

منبع : آران مغان