قیمت طلا و آهن
قیمت ارز
قیمت خودرو
شاخص بورس اوراق بهادار
وب لوکس
باشگاه کیواسپرت افق
باشگاه کیواسپرت افق
باشگاه کیواسپرت افق
باشگاه کیواسپرت افق
باشگاه کیواسپرت افق
تاریخ انتشار: دسامبر 6th, 2015 | 20:06 ب.ظ| كد خبر: 343
العبادی: اقدامات قانونی را برای اخراج نیروهای ترکیه انجام می‌دهیم
العبادی: اقدامات قانونی را برای اخراج نیروهای ترکیه انجام می‌دهیم دفتر نخست وزیری عراق تاکید کرد که در صورت عدم پاسخ ترکیه به درخواست بغداد، مسئولان عراقی تمامی اقدامات دیپلماتیک و قانونی را برای اخراج نیروهای ترکیه از خاک این کشور انجام خواهد داد.

به گزارش مغان رسا؛به نقل از شبکه الحره عراق، دفتر نخست وزیری این کشور تاکید کرد که در صورت عدم پاسخ ترکیه به درخواست بغداد مسئولان عراقی تمامی اقدامات دیپلماتیک و قانونی را برای اخراج نیروهای ترکیه از خاک این کشور انجام خواهد داد.

وزارت خارجه روز گذشته عراق در اعتراض به ورود نیروهای زمینی ترکیه به خاک این کشور سفیر ترکیه در بغداد را فراخواند.

وزارت خارجه عراق یادداشت اعتراض آمیزی را به سفیر ترکیه در بغداد تسلیم کرد و از ترکیه خواسته است که نیروهای این کشور فوراً خاک عراق را ترک کنند.

از سوی دیگر فؤاد معصوم رئیس جمهور عراق در واکنش به ورود نیروهای ترکیه به عراق تأکید کرد که این اقدام ترکیه نقض قوانین بین المللی است.

معصوم با اشاره به اینکه استقرار نیروهای ترکیه در عراق باعث نابسامانی منطقه‌ای خواهد شد، از آنکارا خواست تا نیروهای خود را از عراق خارج کند.

دفتر رسانه‌ای نخست‌وزیر عراق نیز تأیید کرده است که نظامیان ارتش ترکیه مجهز به تانک و سایر ادوات نظامی وارد منطقه‌ای نزدیک موصل شده‌اند و این اقدام بدون درخواست یا موافقت دولت عراق بوده است. بغداد خواستار خروج فوری نیروهای ارتش ترکیه شده است.

۲ مقام نظامی آمریکایی نیز روز جمعه تأکید کردند: ایالات متحده از استقرار صدها نظامی ارتش ترکیه در شمال عراق آگاه است، ولی این اقدام بخشی از فعالیت‌های ائتلاف به‌رهبری آمریکا به‌شمار نمی‌رود.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری تسنیم

جدیدترین
پر بازدیدترین
نظرسنجی
  • طراحی سایت را چگونه ارزیابی می کنید

    • خیلی خوب (71%)
    • خوب (24%)
    • ضعیف (3%)
    • متوسط (2%)

    جمع آرا: 505

    Loading ... Loading ...