از طلاق پس از دیدن تئاتر تا ازدواج دانشجویی با طعم ریاست جمهوری +تصاویر

چاپ

به گزارش مغان رسا به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، “زندگی شخصی سیاستمداران” یکی از جذاب ترین موضوعات پیرامون سیاستمداران جهان فضای شخصی و زندگی خصوصی آنها است که در طول تاریخ این امر هم موجبات نقاط قوت انان را فراهم کرده و هم نقاط ضعف، و یکی از این موضوعات ازدواج های سیاسی این سیاستمداران و طلاقهایشان است که در این گزارش بررسی کلی ای روی این موضوع خواهیم داشت.

هیلاری و بیل کلینتون؛ از دانشجویی تا ریاست جمهوری

۳۹۶۶۳۶۷_۳۹۳

هیلاری، همسر بیل کلینتون، رییس‌جمهور اسبق امریکا در سال ۱۹۶۹ در حالی که در رشته حقوق در دانشگاه ییل مشغول به تحصیل بود برای نخستین بار با بیل کلینتون آشنا شد.

وی بعد از مدتی در آرکانزاس در کنار بیل کلینتون که فعالیت زیادی را برای تبدیل شدن به یک سیاست‌مدار حرفه‌ای آغاز کرده بود مشغول شد.

بیل کلینتون و هیلاری در سال ۱۹۷۵ با هم ازدواج کردند و در سال ۱۹۸۰ که بیل کلینتون به عنوان دادستان کل و بعد از مدتی فرماندار آرکانزاس انتخاب شد هیلاری به مدت ۱۲ سال بانوی اول آرکانزاس بود.

با انتخاب بیل کلینتون به عنوان رییس‌جمهور هیلاری کلینتون از سال ۱۹۹۳ تا ۲۰۰۱ صاحب‌خانهٔ کاخ سفید و بانوی نخست ایالات متحده بود.

در ژانویه ۱۹۹۸ رسوایی اخلاقی بیل کلینتون و ارتباط نامشروع با کارآموز دفتر ریاست‌جمهوری «مونیکا لوینسکی» افشا شد. هیلاری کلینتون در این زمان در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «ان‌بی‌سی» از همسرش حمایت کرد و گفت: «این ماجرا انگیزه سیاسی دارد و توطئه راست‌گراهایی است که از آغاز ریاست‌جمهوری بیل کلینتون علیه او فعالیت می‌کردند».

در حالی که بعدها کلینتون در محضر دادگاه اعتراف کرد که درباره این رابطه دروغ گفته است و اصل ماجرای «مونیکا گیت» صحت داشته است.هیلاری در سال ۲۰۰۷ پس از یک مبارزه انتخاباتی درون حزبی که ۱۸ ماه به طول انجامید، اعلام کرد از باراک اوباما برای احراز مقام ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا حمایت می‌کند.

وی پس از ریاست جمهوری اوباما به عنوان وزیر خارجه این کشور انتخاب شد و اکنون نیز به عنوان کاندیدا برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تلاش می کند

طلاق بعد از دیدن تئاتر! جدایی پس از ۳۰ سال زندگی

وقتی نمایشنامه «اسمرالدا» قهرمان رمان “گوژپشت نوتردام” در کاخ کرملین به پایان رسید، ولادیمیر پوتین و همسرش لودمیلا، در جمع خبرنگاران حاضر شدند تا بعد از ۳۰سال زندگی مشترک، طلاق شان را به رسانه ها اعلام کنند. طلاقی که خودشان آن را “یک جدایی متمدنانه” معرفی کردند.

۳۹۶۶۳۷۵_۳۹۰

پوتین و همسرش که بعد از یک سال در کنار همدیگر حاضر می شدند، دلیل این جدایی را وقت نداشتن برای همدیگر اعلام کردند. آنها گفتند که جدایی تصمیم مشترکی است که گرفته اند چون فکر می کنند ازدواج شان مدت هاست به پایان رسیده است. پوتین که خیلی تمایلی به صحبت درباره زندگی خصوصی اش نداشت لا به لای پاسخ های کوتاهی که به خبرنگاران می داد گفت: ما به ندرت همدیگر را می دیدیم و هر کداممان زندگی خودش را داشت. این تصمیمی بود که هر دوی ما گرفتیم.

الرئیس الروسی فلادیمیر بوتین وزوجته لیودمیلا فی صوره من أرشیف رویترز.

ازدواج بر اثر پافشاری هم حزبی‌ها

زندگی مرکل و همسرش همیشه از دید رسانه‌های مخفی بوده است. یوآخیم زاور کمتر در محافل عمومی در کنار مرکل دیده می‌شود و به هیچ وجه با رسانه‌های مصاحبه نمی‌کند. او حتی در سال ۲۰۰۵ از شرکت در مراسم تحلیف آنگلا مرکل خودداری کرد و ترجیج داد مراسم را از تلویزیون دانشگاه برلین،محل کارش ببیند. در زمان‌های ویژه‌ و معدودی که آنها با هم دیده می‌شوند آنگلا مرکل خیلی وقتها فراموش می‌کند همسرش همراهش است. در سال ۲۰۱۱ وقتی آنها به مراسم اعطای مدال در کاخ سفید رفتند مرکل از لیموزین پیاده شد و به سرعت از پله‌ها بالا رفت. مدتی طول کشید تا او یادش بیاید که  یوآخیم زاور را به سختی تلاش می‌کرد به او برسد را فراموش کرده است. گفته می‌شود  یوآخیم زاور به هیچ عنوان دلش نمی‌خواهد درگیر کارهای همسرش شود و از محافظ و کارهای غیر عادی فرار می‌کند. به همین خاطر دوستانش می‌گویند به هیچ عنوان او را “آقای مرکل” صدا نکنید!

۳۹۶۶۴۰۷_۸۶۹

آنگلا فرزندی از دو ازدواج‌های خود ندارد اما همسر فعلی او دو پسر بزرگ از ازدواج قبلی خود دارد. رابطه با او یوآخیم زاور همیشه مورد بحث بوده است. خبرگزاری رویترز در گزارشی نوشته است که پلیس امنیتی آلمان شرقی زمانی به دیدارهای این دو نفر و ناهار خوردن آنها باهم مشکوک شده بود چون هر دو آنها متاهل بودند. بعد از طلاق آنها سالها با هم زندگی می‌کردند تا با فشار هم حزبی‌های مرکل در حزب دمکرات مسیحی ازدواج آنها صورت گرفت.

اولین رئیس جمهوری که همسرش را  طلاق داد

۳۹۶۶۴۳۴_۳۸۷

رئیس جمهوری فرانسه که از زن اولش نیز جدا شده بود، در دوران ریاست جمهوری خود از سسیلیا همسر دومش هم جدا شد و نام خود را در تاریخ این کشور ثبت کرد.نیکلا سارکوزی برای اولین بار در روز ۲۳ سپتامبر سال ۱۹۸۲ میلادی با “ماری دومینیک کولیولی” ازدواج کرد که ثمره آن دو پسر به نام های “پیئر و ژان” است.

وی پس از ۱۳ سال زندگی مشترک با ماری از وی جدا شد و پس از یکسال در ۲۳ اکتبر ۱۹۹۶ با “سسیلیا سیگانه آلبنیز” زندگی مشترک خود را آغاز کرد. اکنون شاهد آن هستیم که سارکوزی اولین رئیس جمهور فرانسه است که همسرش را طلاق داده است. نیکلا و سسیلیا با داشتن سه فرزند از هم جدا شدند و با حضور در برابر قاضی دادگاه خانواده به این جدایی رسمیت بخشیدند. وی پس از طلاق با  یک مدل لباس و خواننده در ارتباط است .

۳۹۶۶۴۳۵_۲۹۷

ادامه دارد…