اجرای اقدامات مراقبتی برای مهار بیماری زنگ زرد در مزارع پارس‌آباد

چاپ

به گزارش مغان رسا، علی اکبر حسنیان پیش از ظهر امروز در جلسه بررسی مسائل و مشکلات مربوط به زراعت‌های منطقه در حضور کارشناسان و مسئولان و دست‌اندرکاران بخش کشاورزی استان اردبیل اظهار کرد: زارعان گندمکار شهرستان پارس‌آباد توجه داشته باشند که بارش‌های متناوب باران و افت محسوس دما در روزهای اخیر که همچنان ادامه دارد شرایط را برای فعالیت و توسعه بیماری‌های قارچی غلات، نظیر زنگ زرد و سفیدک سطحی و… مساعد کرده و احتمال آلودگی مزارع غلات به این بیماری‌ها در روزهای آتی وجود دارد.

وی افزود: لازم است کشاورزان ضمن بازدیدهای مستمر از مزارع خود و مشاوره با کارشناسان شبکه مراقبت و پیش آگاهی مستقر در مراکز خدمات جهاد کشاورزی اقدامات لازم بر اساس توصیه کارشناسان را انجام دهند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پارس آباد گفت: اقدامات مراقبتی برای مهار احتمالی بیماری زنگ زرد در مزارع شهرستان پارس‌آباد به ویژه گندم‌زارها اندیشیده شده تا جلوی گسترش این بیماری گرفته شود.

حسنیان افزود: زنگ زرد گندم یکی از بیماری‌های مهم و خسارت‌زای گندم در اکثر نقاط دنیاست که عامل آن یک نوع قارچ است.

این مسئول گفت: این بیماری یکی از خطرناکترین بیماری‌های غلات در منطقه محسوب می‌شود و معمولا اپیدمی‌های آن هر چهار تا پنج سال یک‌بار خسارت‌های شدیدی را به محصول گندم منطقه وارد می‌سازد و ضروری است کشاورزان با مشاوره کارشناسان این مدیریت از هم اکنون آمادگی لازم را جهت مقابله با خطر احتمالی آن داشته باشند.