آغاز ثبت نام کاندیداهای مجلس از ۲۸ آذرماه در فرمانداری پارس‌آباد

چاپ

به گزارش مغان رسا، طاهر شریفی عصر امروز در نشست با تعدادی از خبرنگاران در تشریح شرایط ثبت‌نام و نحوه ارائه مدارک کاندیداهای مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: ثبت‌نام کاندیداهای مجلس خبرگان رهبری از ۲۶ آذرماه آغاز می‌شود و ثبت‌نام تنها از طریق فرمانداری اردبیل برای کاندیداها امکان‌پذیر است.

وی تصریح کرد: البته علاوه بر فرمانداری اردبیل، کاندیداها در صورت حضور در تهران نیز می‌توانند از طریق وزارت کشور ثبت‌نام کنند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل، مدارک لازم برای ثبت‌نام کاندیداهای مجلس خبرگان رهبری را در کنار تکمیل فرم ثبت‌نام، ارائه تصویری از تمام صفحات شناسنامه و کارت ملی به همراه ۱۲ قطعه عکس شش در چهار است که در استان اردبیل تنها با مراجعه به فرمانداری اردبیل می‌توانند ثبت‌نام کنند.

شریفی افزود: کاندیداهای مجلس شورای اسلامی نیز از ۲۸ آذرماه فرصت دارند تا چهارم دی ماه با حضور در فرمانداری‌ها و حوزه انتخابیه خودشان ثبت‌نام خود را انجام دهند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: کاندیداها باید اصل شناسنامه و کارت ملی را به همراه تصاویر آنها و همچنین ۱۰ قطعه عکس سه در چهار به همراه تکمیل فرم ثبت‌نام، ارائه آخرین مدرک تحصیلی، کارت پایان خدمت و یا معافیت خود را ارائه کنند.

شریفی اضافه کرد:‌ اگر مدیرانی در لیست استعفادهندگان ۶ ماه قبل از ثبت‌نام قرار داشته باشند، باید استعفای به ثبت رسیده خود را ارائه کنند تا مدارکی دال بر استعفایشان از سمت تعیین شده باشد.

وی ادامه داد: ثبت‌نام از کاندیداهای مجلس دهم در حوزه‌های انتخابیه اردبیل با محوریت حوزه انتخابیه اردبیل، سرعین، نیر و نمین در فرمانداری مرکز استان، حوزه انتخابیه خلخال و کوثر در فرمانداری خلخال، پارس‌آباد و بیله‌سوار در فرمانداری پارس‌آباد و شهرهای گرمی و مشگین‌شهر می‌توانند ثبت‌نام کنند.

رئیس ستاد امنیت انتخابات دهمین دوره مجلس و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری گفت: بعد از انجام مراحل ثبت‌نام دیگر مراحل قانونی انتخابات هفتم اسفند انجام می‌شود و ما مرحله به مرحله کار را به پیش می‌بریم که امیدواریم با مطلوبیت خاص این روند به انجام برسد.

شریفی در ادامه افزود: کاندیداها و داوطلبان نمایندگی مجلس خبرگان رهبری از ۲۶ تا دوم دی ماه فرصت دارند شخصاً خودشان یا به وسیله نماینده‌ای که کتباً معرفی می‌کنند، ثبت‌نام را انجام دهند که البته هنگام ثبت‌نام باید شرایط لازم را برای نمایندگی مردم در مجلس خبرگان داشته باشند.

وی اظهار امیدواری کرد: با توجه به تمهید مقدمات مناسب، انتخاباتی شایسته با مشارکت بالای مردم را هفتم اسفند امسال تجربه کنیم.

منبع: فارس