قیمت طلا و آهن
قیمت ارز
قیمت خودرو
شاخص بورس اوراق بهادار
وب لوکس
باشگاه کیواسپرت افق
باشگاه کیواسپرت افق
باشگاه کیواسپرت افق
باشگاه کیواسپرت افق
باشگاه کیواسپرت افق
تاریخ انتشار: دسامبر 15th, 2015 | 15:23 ب.ظ| كد خبر: 701
یارانه آذر پنج‌شنبه ۲۶ آذر واریز می‌شود
یارانه آذر پنج‌شنبه ۲۶ آذر واریز می‌شود مدیرعامل سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها از واریز یارانه نقدی ۴۵۵۰۰تومانی آذر ماه، ساعت ۲۴ روز پنجشنبه ۲۶ آذر ماه خبر داد و گفت: یارانه نقدی در همان زمان قابل برداشت خواهد بود.

به گزارش مغان رسا؛ اکبر ایزدی، درباره زمان واریز یارانه نقدی آذر ماه سال جاری اظهار داشت: پنجاه و هشتمین مرحله یارانه نقدی، ساعت ۲۴ روز پنجشنبه آذر ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود و در همان زمان قابل برداشت است.

از ابتدای پرداخت یارانه نقدی در ۲۸ آذر ۱۳۸۹ ماهانه حدود ۳۲۰۰ میلیارد تومان یارانه نقدی به خانوارها پرداخت و پنجاه و هفت مرحله یارانه نقدی توزیع شده است؛ هزینه‌ای که از ابتدای اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها از مرز ۲۰۰هزار میلیارد تومان گذشته است.

براساس قانون بودجه امسال، سقف منابع توزیع نقدی یارانه ۳۹هزار میلیارد تومان است که دولت باید برای تأمین منابع لازم، حدود ۶میلیون نفر را از مجموع ۷۶میلیون نفری که یارانه دریافت می‌کنند، را حذف کند؛ تا امروز یارانه نقدی ۳میلیون نفر از افراد پُردرآمد کشور حذف شده و شمار حذف شدگان به نصف رقم ۶میلیونی که در قانون بودجه آمده رسیده است.

علی ربیعی وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی چندی پیش در مورد حذف ثروتمندان گفته بود: ۲ میلیون و ۹۴۳ هزارنفر از دریافت یارانه نقدی حذف شدند که کمتر از ۸۰ درصد حذف شده‌ها اعتراضی نکرده‌اند و ما یارانه ۶۶ درصد معترضین را برگردانیم، ولی از آنها تضمین گرفتیم که اگر خلاف گفته هایشان ثابت شود به روشی که قانون معین می‌کند، باید یارانه گرفته شده را پس بدهند، ولی اگر اشتباه دولت باشد، جبران خواهد شد که یارانه ۲٫۹ میلیون نفر قطع شد.

ربیعی در مودر شاخص حذف افراد از دریافت یارانه نقدی گفت: درآمد و هزینه را در سه فرمول می گذاریم و مسکن، خودرو، درآمد و حتی سفر می تواند دارایی شما محسوب شود؛ البته سفرهایی که بابت ماموریت می روند را جدا کردیم. هرچند یکی از اشکالاتی که بوجود آمده بود این بود کارگرانی که در خارج بوده و حذف شده بودند را بازگرداندیم. ما از طریق پایگاه ها دسترسی به فعالیت های اقتصادی داریم اما به حسا‌ب‌های بانکی سرک نکشیدیم.

عضو کابینه دولت یازدهم در خصوص شیوه اعتراض افراد بیان کرد: فرد می گوید من این اموال را دارم و از وی تعهد می گیریم که چنانچه نتواند اثبات کند ما آن میزان پرداختی را از آنها خواهیم گرفت. در مرحله آخر هم به تحقیقات میدانی خواهیم رفت که تاکنون به این مرحله ورود نکرده‌ایم؛ البته در کرج بسیاری یارانه‌های خود را به بهزیستی دادند و از این طریق سالانه ۵ میلیارد تومان در اختیار بهزیستی کرج قرار گرفته شده است.

منبع: تصمیم نیوز

جدیدترین
پر بازدیدترین
نظرسنجی
  • طراحی سایت را چگونه ارزیابی می کنید

    • خیلی خوب (71%)
    • خوب (24%)
    • ضعیف (3%)
    • متوسط (2%)

    جمع آرا: 505

    Loading ... Loading ...