قیمت طلا و آهن
قیمت ارز
قیمت خودرو
شاخص بورس اوراق بهادار
وب لوکس
باشگاه کیواسپرت افق
باشگاه کیواسپرت افق
باشگاه کیواسپرت افق
باشگاه کیواسپرت افق
باشگاه کیواسپرت افق
تاریخ انتشار: ژوئن 3rd, 2016 | 08:11 ق.ظ| كد خبر: 3274
واکنش صریح رهبرانقلاب به شعارهای دلواپسانه در حرم امام: اتحاد ملت و دولت را بر هم نزنید
واکنش صریح رهبرانقلاب به شعارهای دلواپسانه در حرم امام: اتحاد ملت و دولت را بر هم نزنید صبح امروز مراسم بیست و هفتمین سالگرد ارتحال امام خمینی با حضور مسئولان ارشد نظام، مردم و میهمانان خارجی در حرم مطهر امام راحل برگزار شد.

به گزارش مغان رسا به نقل از خبرآنلاین در این مراسم حجت‌الاسلام سید حسن خمینی نوه بنیانگذار انقلاب اسلامی و رهبر انقلاب در سخنانی به بیان ویژگی‌های امام راحل و انقلاب اسلامی پرداختند.

بخش‌هایی از بیانات مقام معظم رهبری در این مراسم به این شرح است:

**یکی از عناوین و اوصافی که درباره‌ی امام راحل عظیم‌الشأن کمتر به‌کار رفته، یک عنوان جامع است که من این‌جور تعبیر می‌کنم؛ مؤمن_متعبد_انقلابی.

** ما امام را با صفات متعددی همواره توصیف می‌کنیم اما این صفت که ما کمتر امام را با آن توصیف کرده‌ایم یک صفت جامع است. امام مؤمن است، متعبد است و انقلابی است.

** امام، امام انقلاب بود. قدرت‌های مادی هم که نسبت به امام همواره غضبناک بودند و از امام می‌هراسیدند، بیشتر به خاطر این صفت انقلابیگری بود. امروز هم دشمنان ملت با خصوصیت انقلابیگری او دشمنند. اساساً قدرت‌های مادی از کلمه‌ی انقلاب وحشت می‌کنند.

** امام_انقلابی_ما کشور را به‌وسیله‌ی انقلاب از منجلاب‌ها بیرون کشید. امام، مسیر و ریل را به سمت هدف‌های بزرگ عوض کرد؛ این هدف‌ها خلاصه می‌شود در حاکمیت_دین_خدا.

**بعد از رحلت امام، هر جا انقلابی عمل کردیم پیش رفتیم؛ هر جا از انقلابی‌گری و حرکت جهادی غفلت کردیم عقب ماندیم. این یک واقعیت است. بنده در این سال‌ها خودم مسئول بودم؛ اگر تقصیری در آن باشد متوجه این حقیر هم هست.

** مخاطب این سخن نسل امروز و نسل فردا و نسل فرداهای بعد است. همه مخاطب این سخن‌اند؛ می‌توان این راه را با شیوه‌ی انقلابی حرکت کرد؛ آن‌ وقت پیشرفت قطعی است.

** همه باید انقلابی باشند؛ این خطاست که گمان کنیم انقلابی فقط آن کسی است که در کنار امام بوده؛ اگر معنای انقلاب را این بگیریم، انقلابی، همین ما پیر و پاتال‌ها خواهیم بود. انقلاب برای همه است؛ جوان‌ها انقلابی‌اند و می‌توانند انقلابی باشند. با شاخص‌های انقلابی‌گری، یک جوان امروز می‌تواند از من سابقه‌دار در انقلاب انقلابی‌تر باشد.

** این خطاست که خیال کنیم انقلابی یعنی افراطی. این دوگانه‌هایی که سوغات بیگانه‌ها و حرف دشمنان ایران است، نباید در فرهنگ سیاسی ما جا باز کند. اینها انقلابی را می‌گویند تندرو، غیرانقلابی را می‌گویند میانه‌رو؛ این یک دوگانه‌ی بیگانه است.

** من پنج_شاخص_انقلابی‌گری را ذکر می‌کنم که ما، هر جا هستیم باید سعی کنیم در خودمان این پنج شاخص را ایجاد و حفظ کنیم. این شاخص‌ها در همه‌ی افراد ملت ایران می‌تواند وجود داشته باشد: ۱. پایبندی به مبانی و ارزش‌های اساسی انقلاب ۲. هدف‌گیری آرمان‌های انقلاب و همت بلند برای رسیدن به آنها ۳. پایبندی به استقلال همه‌جانبه‌ی کشور ۴. عدم تبعیت از دشمن و جهاد کبیر ۵. تقوای دینی و سیاسی.

رهبر انقلاب در واکنش به برخی از شعارها در حرم امام: اتحاد دولت و ملت را بر هم نزنید. انتقاد به جای خود، دولت و ملت باید کنار هم باشند.

این خبر تکمیل می‌شود.

جدیدترین
پر بازدیدترین
نظرسنجی
  • طراحی سایت را چگونه ارزیابی می کنید

    • خیلی خوب (71%)
    • خوب (24%)
    • ضعیف (3%)
    • متوسط (2%)

    جمع آرا: 505

    Loading ... Loading ...