قیمت طلا و آهن
قیمت ارز
قیمت خودرو
شاخص بورس اوراق بهادار
وب لوکس
باشگاه کیواسپرت افق
باشگاه کیواسپرت افق
باشگاه کیواسپرت افق
باشگاه کیواسپرت افق
باشگاه کیواسپرت افق
تاریخ انتشار: ژانویه 10th, 2016 | 09:15 ق.ظ| كد خبر: 1469
مخالفت استاندار فارس با تشییع شهداء تازه تفحص شده + تصویر نامه
مخالفت استاندار فارس با تشییع شهداء تازه تفحص شده + تصویر نامه استاندار فارس در نامه‎ای بسیار تاسف برانگیز مخالفت خود را برگزاری مراسم مذکور اعلام و بهانه خود برای این مخالفت را نگرانی از «عدم استقبال» و «هم استانی نبودن شهدای گمنام تفحص شده» در این استان عنوان کرده اما در پایان نامه نگرانی اصلی خود را اینگونه لو داده است که برای «نگرانی از بهره‎برداری انتخاباتی»، لازم است مراسم تشییع به زمانی پس از برگزاری انتخابات مجلس منتقل شود!

image333366

به گزارش مغان رسابه نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از رجا نیوز ، استاندار فارس در نامه ای به رئیس کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح، با برگزاری مراسم تشییع پیکر پاک ۹۳ شهید به تازگی تفحص شده در استان فارس مخالفت کرده و ضمن توهین به مردم ولایتمدار فارس، بهانه این مخالفت را عدم استقبال مردم! از این مراسم و غیر هم استانی بودن شهدا دانسته و خواستار تعویق مراسم به زمانی پس از برگزاری انتخابات مجلس شده است!

پس از استقبال پرشور مردم شهرهای مختلف از شهدای غواص و به دنبال درخواست های مکرر مردم ولایتمدار استان فارس از کمیته جستجوی مفقودین برای برگزاری مراسم تشییع شهدا در این استان، این کمیته تشییع اولین گروه از شهدای تازه تفحص شده در کشور عراق را در جمع مردم این استان در دستور کار قرار داده و  با اعلام این موضوع به نهادهای مسئول در استان فارس از جمله استانداری این استان، برنامه خود را برگزاری مراسم تشییع ۹۳ شهید تازه تفحص شده در خاک عراق در استان فارس اعلام کرده است.
اما در پاسخ به این اعلام برنامه، استاندار فارس در نامه‎ای بسیار تاسف برانگیز مخالفت خود را برگزاری مراسم مذکور اعلام و بهانه خود برای این مخالفت را نگرانی از «عدم استقبال» و «هم استانی نبودن شهدای گمنام تفحص شده» در این استان عنوان کرده اما در پایان نامه نگرانی اصلی خود را اینگونه لو داده است که  برای «نگرانی از بهره‎برداری انتخاباتی»، لازم است مراسم تشییع به زمانی پس از برگزاری انتخابات مجلس منتقل شود!
محمد علی افشانی در نامه خود نوشته است:
سردار سرتیپ پاسدار سید محمد باقرزاده
مشاور عالی محترم رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و فرمانده کمیته جستجوی مفقودین
با سلام و احترام
بازگشت به نامه شماره ۳۷۷۱/۹۴/ک مورخ ۱۶/۱۰/۹۴ با عنایت به ضرورت پاسداشت حرمت شهدای عزیز که همه ملت ایران خصوصا مسئولین در تمارم رده‎های مدیریتی وامدرا و مدیون آنان هستند و با توجه به بازتاب خبر تشیع آنان در شبکه های اجتماعی مبنی بر نگرانی از بهره برداری انتخاباتی از مراسم و با عنایت به اینکه هیچکدام از شهدای گمنام عزیز از استان فارس نمی باشند، احتمال عدم استقبال با توجه به شرایط ذکر شده می باشد.
خواهشمند است دستور فرمایند برای پیشگیری از تلقی بهره برداری انتخاباتی از مراسمی تسییع شهدای قرمان مظلوم و گمنام جهت برگزاری باشکوهتر تاثیر گذاری مطلوبتر زمان تحویل و تشییع پیکر پاک و مطهر آنان به بعد از برگزاری انتخابات تغییر یابد.
سید محمد علی افشانی
استاندار
IMG_2300_0
این در حالی است که اساسا برنامه مذکور بواسطه درخواست مکرر مردم فارس در دستور کار قرار گرفته بود و به نظر می‎رسد تاثیر موضوع هم استانی بودن یا نبودن شهدا در میزان استقبال از آنها، به نوعی توهین به مردمی است که در استان فارس خواستار برگزاری با شکوه شهدا در این مراسم بوده اند.
اما با این وجود استاندار فارس که می بایست از توفیق پیش آمده برای خدمت به شهدای تازه تفحص شده استقبال کرده و این فرصت برای ترویج معارف انقلاب را به عنوان مشوقی برای شرکت حماسی مردم استان در انتخابات غنیمت بشمرد، بلافاصله موضوع انتخابات را به میان کشیده و از نگرانی خود برای بهره برداری انتخاباتی از این تشییع سخن گفته است.
حال آنکه مشخص نیست که قرار است چه بهره‎برداری سیاسی از مراسم معنوی تشییع شهدا جز تقویت روحیه انقلابی مردم استان فارس صورت بپذیرد که پیشاپیش و تا این حد استاندار فارس و مسئولین دولتی این استان را نگران کرده است.
این در حالی است که تجربه تشییع پیکر شهدا و خصوصا شهدای غواص نشان داد بزرگترین بهره برداری از این مراسمات، تقویت روحیه آرمانگرایی مردم و نشر معارف انقلاب و عطر خوشبوی جهاد و شهادت در فضای شهرها و روستاهای کشور و در نهایت همگرایی همه گروه ها و سلیقه ها بر آرمان‎های اصیل انقلاب اسلامی بوده است.
اما نگاه سیاست زده به مقوله تشییع شهدا که استاندار فارس را به تصمیم به لغو این مراسم رسانده است، را شاید باید در سوابق سیاسی و اجرایی وی نیز جستجو کرد. چنانکه زمانی که افشانی بعنوان استاندار در این استان منصوب شد، اعتراضات گسترده ای از سوی مجامع انقلابی و دلسوزان انقلاب اسلامی نسبت به این انتصاب صورت گرفت و جنجال و حاشیه‎های فراوانی را به دنبال داشت.
افشانی در دوره دوم خرداد و در جایگاه معاون وزیر، در حمایت از تحصن کنندگان مجلس ششم که نظام اسلامی را به موارد مختلفی متهم کرده بودند، جزو ۱۰۰ مدیر ارشد دولتی بود که از سمت خود استعفا داد اما در دولت یازدهم این چهره که سابقه حمایت عملی و اینچنینی از جریانات تندرو را در پرونده داشته است، به استانداری استانی که سومین استان مذهبی کشور و یکی از مراکز انقلابی کشور به شمار می رود گماشته شده است.
نتیجه این رویکرد و انتصاب، اکنون و در مخالفت با تشییع پیکر شهدایی که پس از سی سال قرار است به کشور بازگردند عیان شده است، به نحوی که نتیجه عملی این تشییع یعنی تقویت روحیه انقلابی و آرمان خواهی مردم را محل بهره برداری سیاسی و انتخاباتی قلمداد می‎کند
 ۱۱
با این وجود سردار باقرزاده در پاسخ به نامه استانداری، با صراحت از برگزاری این برنامه در موعد مقرر خبر داده و نوشته است:
باسمه تعالی
دفتر؛ سلام بنده را به آقای استاندار فارس جناب آقای افشانی برسانید و بگویید: برای این نوع نگاهی که دارند متاسفم!
تشییع پیکرهای طیبه شهدا برابر روش جاری و زمانبندی به حول وقوه الهی انجام خواهد شد!
نحوه برخورد استاندار فارس با موضوع تشییع شهدا، به خوبی پرده از نگاه و تفکر این جریان به موضوعی معنوی و انقلابی که مورد توجه و استقبال همه سلایق در جامعه بوده بر می دارد که اساسا همین جریان است که به موضوعی چون تشییع شهدا نیز سیاسی نگاه می کند و برنامه ای که می تواند سبب تقویت فرهنگ عمومی یک استان باشد را چگونه فدای بازی های سیاسی قرار می دهد و این پرسش بزرگ را بوجود می آورد که مگر قرار است بدن های شهدا تازه تفحص شده از چه جریانی حمایت سیاسی کنند که اینچنین استاندار و دولتی ها را نگران کرده است!؟
جدیدترین
پر بازدیدترین
نظرسنجی
  • طراحی سایت را چگونه ارزیابی می کنید

    • خیلی خوب (71%)
    • خوب (24%)
    • ضعیف (3%)
    • متوسط (2%)

    جمع آرا: 505

    Loading ... Loading ...