قیمت طلا و آهن
قیمت ارز
قیمت خودرو
شاخص بورس اوراق بهادار
وب لوکس
باشگاه کیواسپرت افق
باشگاه کیواسپرت افق
باشگاه کیواسپرت افق
باشگاه کیواسپرت افق
باشگاه کیواسپرت افق
تاریخ انتشار: فوریه 23rd, 2016 | 16:35 ب.ظ| كد خبر: 2048
رئیس رسانه ملی از سازندگان «کیمیا» تقدیر کرد
دکتر سرافراز: دوران هشت سال دفاع مقدس از نقاط اوج سریال «کیمیا» بود
دکتر سرافراز: دوران هشت سال دفاع مقدس از نقاط اوج سریال «کیمیا» بود رئیس رسانه ملی گفت: استقبال مخاطبان از این سریال نشان داد که ما می‌توانیم ارزش‌های انقلاب اسلامی را به طور غیر مستقیم ترویج کنیم.

به گزارش مغان رسابه نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ مراسم تقدیر دکتر سرافراز رئیس سازمان صدا و سیما در مراسم تقدیر از عوامل مجموعه تلویزیونی «کیمیا» بیان کرد: خیلی خوشبختم از اینکه فرصتی بدست آمد تا در کنار گروهی خوب و موفق دقایقی را به سر ببرم. سریال «کیمیا» اولین مجموعه‌ای بود که جزء طولانی‌ترین سریال‌های سازمان صدا و سیما محسوب می‌شد و در راستای آن باید بگویم که این مجموعه تلویزیونی با توجه به داستان قوی که داشت تأثیرگذار و موفق بود.

رئیس سازمان صدا و سیما ادامه داد: یکی از دغدغه‌های اصلی سازمان صدا و سیما فیلمنامه‌های قوی است. فیلمنامه باید مانند دو بال قوی یعنی داستان جذاب و گیرا، همچنین محتوا و جهت‌گیری درست داشته باشد تا کار را به موفقیت برساند. ممکن است یک مجموعه داستان قوی داشته باشد اما در انتها مخاطب را به مسئله پوچ برساند و یا می‌تواند یک داستان قوی داشته باشد که در پایان مخاطب به یک تحرک و نشاط مثبت برسد. در اینجا این سؤال مطرح می‌شود که آیا داستان گیرا وجود دارد یا نه؟

وی افزود: نکته‌ی دومی که باید مدنظر داشته باشیم بحث ایدئولوژی است که متعلق به یک زمان خاص نیست. یک سریال خوب میتواند با فیلمنامه‌ی قوی که دارد مولفه‌ی رعایت نظم اجتماعی را به مردم آموزش دهد.

سرافراز افزود: فیلمنامه‌های قوی آن هم در ساخت مجموعه‌های بلند اگر با همکاری یک گروه از نویسندگان باشد، مناسب‌تر است. نویسنده با یک خلاقیت و پرداخت ایده را پایه گذاری می‌کند اما ما می‌توانیم سعی کنیم فیلمنامه را به شکلی گروهی پیش ببریم و فیلمنامه‌ای قوی را به تولید برسانیم.

رئیس سازمان صدا و سیما با اشاره به فاز ۲ سریال «کیمیا» بیان کرد: دوران جنگ و هشت سال دفاع مقدس از نقاط اوج این سریال بود و این موضوعی است که صاحب نظران و منتقدان و مخاطبان همه بر آن تاکید می‌کنند، صحنه‌های جنگ برای نسل جدید و بعدی که در آن دوران نبودند و ندیده بودند توانست به  خوبی رشادت‌ها و ایثارگری‌ها را به تصویر در بیاورد و نسل آینده هم با آن دوره آشنا شوند.

سرافراز گفت: مخاطبان این سریال گسترده بودند و این مجموعه نشان داد که ما می‌توانیم ارزش‌های انقلاب اسلامی و گفتمان‌های انقلاب را از طریق مجموعه‌هایی مانند «کیمیا» به طور غیر مستقیم ترویج و تبلیغ کنیم و ارزش‌های ملی و دینی خود را به نشان دهیم.

وی افزود: نکته‌ی دیگر پر رنگ بودن و محوریت نقش زن است که بسیار در گیرایی و تاثیر پذیری داستان و این مجموعه به عنوان یک مجموعه تلویزیونی کمک می‌کند. مخاطبان توانستند با توجه به بازی خانم شریفی‌نیا در سه برهه زمانی با او ارتباط برقرار کنند.

رئیس سازمان صدا و سیما بیان کرد: جا دارد برای اثر بخشی بیشتر این سریال یک نظرسنجی علمی صورت بگیرد. در ابتدای شروع این مجموعه آقای شفیعی نگران آن بود که «کیمیا» از کدام شبکه و در چه ساعتی به پخش می‌رسد و چقدر مخاطب را به خود جذب می‌کند، من در همان زمان گفتم این سریال تاثیر خود را می‌گذارد و خوشبختانه دیدیم که هم شبکه دو و هم ساعت پخش آن توانست به خوبی این سریال را تثبیت کند.

سرافراز در پایان خاطر نشان کرد :جا دارد در این مراسم از آقایان پور محمدی، جعفری جلوه و تمامی عوامل سریال «کیمیا» تشکر کنم، این سریال توانست تاثیر خودش را هم بر روی مخاطبان و هم خود بازیگران و عوامل سازنده بگذارد، از گروه تولید و کارگردانی جواد افشار، تهیه کنندگی که با علاقه کار کردند تشکر کنم و همچنین نویسنده که کاری به این سنگینی را بر دوش خود داشت و توانست به خوبی آن را ادا کند.

علی اصغر پورمحمدی معاون سیمای جمهوری اسلامی ایران در میان مراسم تقدیر از عوامل سریال «کیمیا» بیان کرد: این حضور اکثریت شما در این جلسه محبت و اهمیت شما را نسبت به مجموعه تلویزیونی «کیمیا» می‌رساند.

وی ادامه داد: در اینجا جای دارد از آقای دکتر سرافراز که هم حامی معنوی و مالی بودند، تشکر کنم. همچنین از آقای دارابی که زحمات زیادی را برای کلید خوردن و آغاز این مجموعه تلویزیونی کشیدند، سپاس و تشکرات لازم را انجام دهم.

پورمحمدی ادامه داد: به هر حال این همدلی و همکاری بین شما عزیزان، جای قدردانی دارد. «کیمیا» یکی از کارهایی بود که با جسارت تولید شد. آقای بهبهانی‌نیا، آقای افشار و همچنین محمدرضا شفیعی به عنوان تهیه‌کننده تلاش‌های بسیار زیادی را برای اولین کار تلویزیون انجام دادند. سریال «کیمیا» با ابعاد مختلفی که داشت به انقلاب، جنگ، آموزه‌های دینی، آزادگان، حجاب و ارزش‌های دینی و ملی پرداخت به خصوص ما در صحنه‌های جنگ جلوه‌های ویژه‌ی بسیار عالی را شاهد بودیم و با درامی که جزو هسته مرکزی و اساس کار نمایشی است، روبه رو شدیم.

وی ادامه داد: تمامی آثارهای تلویزیونی به حتم باید درام داشته باشد و ضمن این‌که جامعه  سینما، تلویزیون و تئاتر ما نیازمند درامی خوب و قوی است.

معاون سیما در خصوص انتقادات به مجموعه تلویزیونی «کیمیا» اظهار داشت: البته کنایه‌هایی نیز به این مجموعه‌ی تلویزیونی  از قبیل گریم‌ها، نپرداختن به ارتش و تکاورهای دریایی و بعضی از چهره‌هایی از شهدا و رزمندگان اسلام شده است.

رضا کیانیان بازیگر نقش مشفق در حاشیه‌ی مراسم تقدیر از عوامل این سریال بیان کرد: جای دارد در این جا از اهالی خوب و خون گرم خرمشهر و آبادان به خصوص اهالی کوی بهروز تشکر کنیم به خصوص در حال حاضر که ریزگردها گریبان گیر عزیزان خرمشهر و اهوازه ما شده‌اند. امیدواریم با همکاری دولت اتفاق خوبی را برای برطرف کردن ریزگردها انجام بدهیم.

گفتنی است؛ در پایان مراسم دکتر محمد سرافراز رئیس رسانه ملی از سازندگان و بازیگران «کیمیا» تقدیر کرد.

جدیدترین
پر بازدیدترین
نظرسنجی
  • طراحی سایت را چگونه ارزیابی می کنید

    • خیلی خوب (71%)
    • خوب (24%)
    • ضعیف (3%)
    • متوسط (2%)

    جمع آرا: 505

    Loading ... Loading ...