قیمت طلا و آهن
قیمت ارز
قیمت خودرو
شاخص بورس اوراق بهادار
وب لوکس
باشگاه کیواسپرت افق
باشگاه کیواسپرت افق
باشگاه کیواسپرت افق
باشگاه کیواسپرت افق
باشگاه کیواسپرت افق
تاریخ انتشار: نوامبر 21st, 2015 | 15:26 ب.ظ| كد خبر: 140
ال کلاسیکو تحت تاثیر حملات تروریستی
ال کلاسیکو تحت تاثیر حملات تروریستی رئال مادرید و بارسلونا امشب تحت تدابیر شدید امنیتی در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو به میدان خواهند رفت

به گزازش مغان رسا به نقل از عصر ایران ، رئال مادرید و بارسلونا امشب در یکی از حساس‌ترین دیدارهای باشگاهی فوتبال جهان تحت تدابیر شدید امنیتی در مادرید به میدان خواهند رفت.

حساس‌ترین ر‌قا‌بت باشگاهی فو‌تبا‌ل جهان شنبه بین دو غول فوتبال اسپانیا و جهان برگزار می‌شود؛ دیداری که اهمیت زیادی برای دو تیم دارد. ٢١ نوامبر.

ورزشگاه سانتیاگو برنابئو. ساعت ٢٠:۴۵ به‌وقت ایران. یا آنجا باشید، یا یکی از میلیون‌ها تماشاگر تلویزیونی دیدار حساس بارسلونا و رئال‌مادرید از هفته دهم لیگا. مقامات باشگاه رئال مادرید با صدور بیانیه‌ای به صورت رسمی اعلام کردند که با دریافت مجوز از نیروهای امنیتی و کمک گرفتن از پلیس شهری مادرید و همچنین نیروهای نظامی و زبده ناتو، امنیت استادیوم سانتیاگوبرنابئو را به طور کامل با مسوولیت صد درصدی بر عهده گرفته‌اند.

بیش از ٢۵٠٠ جوان داوطب که همگی از هواداران رسمی تیم فوتبال رئال مادرید هستند، این مسابقه بزرگ را نخواهند دید و از صبح شنبه تا چند ساعت پس از سوت پایان ال‌کلاسیکو دربی با بر تن داشتن لباس‌های متحدالشکل مراقب اوضاع در برنابئو و خیابان‌های اطراف این استادیوم خواهند بود.

این افراد داوطلب تحت فرمان پلیس بوده و به صورت خودسر اقدام به هیچ کاری نخواهند کرد. بیش از ۴٠ دوربین مدار بسته با تکنولوژی تازه خریداری شده از ناسا توسط باشگاه رئال مادرید تنها در رختکن، راهرو و بخش مربوط به میهمانان ویژه نصب شده و به طور کلی نزدیک به ۴٠٠ دوربین در فضای کلی داخل و خارج استادیوم برنابئو در حال رصد اوضاع هستند.

نزدیک به ۵٠ پلیس اسب سوار، ٣٠ پلیس مسلح مخصوص چهار ورودی مترو، ۴۵ پلیس مسلح و آموزش دیده در تونل انتهایی متروی برنابئو و ۴٠٠ نیروی نظامی ارتش اسپانیا  در خیابان‌های اطراف برنابئو مستقر هستند.

دو مدعی عنوان قهرمانی ر‌قا‌بت‌های لیگا روز شنبه در حالی باید برابر هم قرار گیرند که بارسلونا با سه امتیاز بیشتر نسبت به ر‌ئال‌ ماد‌رید در صدر جدول قرار گرفته است.

ر‌ئال‌ ماد‌رید با شکست سه بر دو هفته‌ قبل برابر سویا باعث شد تا صدر جدول را پیش از ال‌کلاسیکو در اختیار بارسلونا قرار دهد. البته رئالی‌ها در هفته‌های قبل با مشکل مصدومیت دست و پنجه نرم کردند، اما در برابر بارسلونا تمام بازیکنان مصدوم‌شان به ترکیب تیم بازگشتند.

سرخیو راموس، گرت بیل و خامس رودریگس؛ بازیکنانی که مصدومیت‌شان برطرف شده و در بازی برابر بارسلونا می‌توانند ر‌ئال‌ ماد‌رید را همراهی کنند، ولی همچنان حضور کریم بنزما در ترکیب ر‌ئال‌ ماد‌رید در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

این مهاجم اسپانیایی با مشکل همسترینگ دست و پنجه نرم کرده است، ولی سوال بزرگی در دیدار شنبه ر‌ئال‌ ماد‌رید و بارسلونا درباره لیونل مسی است و اینکه این بازیکن در ترکیب تیمش به میدان خواهد رفت یا خیر؟ او هفته‌های قبل به دلیل مصدومیت غایب بزرگ بارسلونا بوده، ولی در این دیدار احتمالا به میدان برود چرا که با بقیه بازیکنان بارسلونا تمرین کرده و از شرایط خوبی برخوردار است.

دیدار دو تیم رئال مادرید و بارسلونا در حالی شنبه شب برگزار می‌شود که حملات تروریستی در اروپا باعث لغو چند بازی شده است و حتی این احتمال وجود داشت که این دیدار نیز لغو شود. با این حال تصمیم گرفته شده است تا تدابیر امنیتی شدیدی در این دیدار حکمفرما شود.

در حالی که کم کم به برگزاری حساس‌ترین دیدار باشگاهی فوتبال جهان نزدیک می‌شویم پلیس اسپانیا اعلام کرده است که تدابیر امنیتی کاملی برای این دیدار خواهد داشت و حتی ساندویچ‌هایی که تماشاگران می‌آورند را مورد بررسی قرار می‌دهد.

از تدابیری که پیش از ال‌کلاسیکو قرار است در پایتخت اسپانیا مادرید و در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو انجام شود این است که تمامی خیابان‌های منتهی به ورزشگاه و تمامی تماشاگرانی که به ورزشگاه می‌روند با دقت تمام مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

وزیر ورزش اسپانیا درباره امکان وقوع این اتفاقات در ال‌کلاسیکو پیش‌رو گفت: مردم هوشیار هستند و می‌دانند همه‌چیز شفاف است.

حمله ناگهانی یک شوک است و کسی که فکر می‌کند اگر به ورزشگاه نرود راحت‌تر است، مجبور به انجام این کار نیست. نکته قابل توجه اما اینجاست که به دنبال تهدیدهای تروریستی این امکان وجود دارد که برگزاری بزرگ‌ترین مسابقه فوتبال باشگاهی جهان با مشکلاتی مواجه شود.

مساله دیگر هم این است که اسپانسر‌های برگزاری این مسابقه رسما به فدراسیون فوتبال اسپانیا اعلام کرده‌اند که تحت هر شرایطی ال‌کلاسیکو در تاریخ و ساعت مقرر باید برگزار شود. به همین دلیل است که پلیس با همکاری نیروهای ارتش از چند روز قبل بسترسازی‌های لازم برای جلوگیری از اقدامات تروریستی در ال‌کلاسیکو را در دستور کار خود قرار داده بود.

این دیدار از دیدارهای مهم جهان محسوب می‌شود؛ داربی که دو بازیکن برتر جهان یعنی لیونل مسی و کریستیانو رونالدو در آن هستند و تازه دو بازیکن بزرگ دیگر به نام نیمار و گرت بیل نیز به جمع آنها پیوسته‌اند. ریشه این بازی در سیاست و هویت نهفته است.

جدایی‌طلبان کاتالان که از حمایت‌های ژنرال فرانکو از رئال مادرید به ستوه آمده بودند راهی جز زمین فوتبال را برای گرفتن حق و حقوق خود مناسب ندیده‌اند. اتفاقاتی که برای انتقال لوییس فیگو از بارسلونا به رئال مادرید رخ داد تا کنون باعث شده است کمتر بازیکنی به طور مستقیم از یک باشگاه به باشگاه روبه‌رو نقل مکان کند.

بارسلونا برای کاتالونیایی‌ها بیش از یک باشگاه بود، مانوئل واسکز نویسنده و روزنامه‌نگار صاحب‌نام اسپانیایی می‌گوید که بهترین راهی که کاتالونیایی‌ها ابراز وجود می‌کردند و مخالفت خود را با حکومت فرانکو اعلام می‌کردند، این بود که به جمع هواداران باشگاه بارسلونا بپیوندند.

این برای آنها بهتر از پیوستن به گروه‌های زیرزمینی و مخالف دولت بود. در مقابل به رئال مادرید به عنوان نماد و آیینه تمام‌نمای دولت تمامیت‌خواه و فاشیست فرانکو نگاه می‌شد و به تیم پادشاهی شهرت یافته بود. همین مساله باعث شد تا رویارویی‌های دو تیم به نوعی رنگ و بوی سیاسی به خود گیرد و فراتر از یک بازی فوتبال باشد.

درست است که کریستیانو رونالدو و لیونل مسی دو ستاره دو تیم باز هم چهره اصلی تیم‌شان خواهند بود، ولی ال‌کلاسیکوی دور رفت نشان داده است که برای پیروزی در این دیدار خاص فقط به یک رونالدو و یک مسی آماده نیاز ندارید، بلکه بازیکنان دیگری هم هستند که چه بسا هم اندازه این دو بازیکن در سرنوشت تیم‌شان در ال‌کلاسیکو موثر باشند.

پیکه در ال‌کلاسیکوی سال قبل بازی ضعیفی از خود به نمایش گذاشت و یک پنالتی به رئالی‌ها داد. او در اکثر نبردهای تن به تن برابر رونالدو شکست خورد و باعث شد تیمش بازی برده را در سانتیاگو برنابئو ببازد. او بازیکنی است که در صورت آماده بودن دفاع تیمش را بیمه می‌کند و جلوی پاس‌های حریف را می‌گیرد.

او در چند هفته‌ گذشته نمایش خوبی در تیمش داشته است و این هواداران آبی‌ اناری‌ها را امیدوار کرده که یک پیکه آماده را در ال‌کلاسیکو ببینند. نبرد تونی کروس و سرخیو بوسکتس در مرکز زمین به یکی از نبردهای ال‌کلاسیکو تبدیل خواهد شد.

کروس در تابستان از بایرن‌مونیخ جدا شد و به رئال مادرید پیوست و در این فصل یکی از بهترین بازیکن‌های کهکشانی‌‌ها بوده است. پاس‌های دقیق کروس، توپ‌گیری‌های او و بازی‌خوانی بالایش باعث شده او در بازی‌های ضعیف رئال مادرید در یک ماه گذشته بهترین بازیکن شود.

عملکرد با ثبات کروس احتمالا در ال‌کلاسیکو نیز ادامه خواهد داشت. او همکاری خوبی با رونالدو و گرت بیل در دو جناح راست و چپ رئال مادرید دارد. علاوه بر این از قدرت شوت‌زنی نیز برخوردار است و این خاصیت باعث شده او به بازیکن خطرناکی تبدیل شود.

جدیدترین
پر بازدیدترین
نظرسنجی
  • طراحی سایت را چگونه ارزیابی می کنید

    • خیلی خوب (71%)
    • خوب (24%)
    • ضعیف (3%)
    • متوسط (2%)

    جمع آرا: 505

    Loading ... Loading ...